×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

محمدرضا سنجری به پلمب ۹ باب مغازه به منظور اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار راور اشاره و گفت: اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار در شهرستان راور ادامه دارد.

به گزارش ناب نیوز؛ محمدرضا سنجری گفت: اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار با راهبری و مدیریت دستگاه قضایی موجب کوتاه کردن دست دلالان و افراد فرصت طلب از بازار و ایجاد رویه منظم و منطقی در توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان راور به ویژه در ایام پایانی پارسال و ایام نوروز شده است.

رییس دادگستری شهرستان راور در تشریح این خبر افزود: به منظور اجرای طرح نظارت بر بازار مصوب شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور، همکاری بیش از ۲۳ اداره و نهاد دولتی جلب و بالغ بر ۱۸ جلسه تخصصی و کمیته‌های زیرمجموعه تشکیل شده است.

این مقام مسئول گفت: به منظور طرح نظارت بر بازار راور نهاد‌هایی از جمله دستگاه قضایی، فرمانداری، تعزیرات، اتاق اصناف، اداره صنعت و معدن، نیروی انتظامی، سپاه، بهداشت، شهرداری، اتحادیه‌های متعدد، اداره دامپزشکی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بهزیستی و آموزش و پرورش و  غیره حضور داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار راور، موضوع اصلی متمرکز بر پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم صنفی بوده که نتیجه خوبی در برداشته است، افزود: در مرحله بعد برخورد قانونی با تخلفات و جرائم حوزه بازار مورد توجه قرار گرفته که بدین منظور ضمن تشکیل قریب به ۱۷۴ فقره پرونده صنفی و ۲۴ پرونده قاچاق، متخلفان از سوی تعزیرات حکومتی به پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.

سنجری به پلمب ۹ باب مغازه به منظور اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار راور اشاره و  بیان کرد: نظارت بر توزیع و فروش کالای دولتی و ارزاق عمومی از جمله برنج، روغن، گوشت منجمد، مرغ و گوشت قرمز و ترزیق آن به بازار و نظارت بر توزیع آن از جمله مشخص کردن مغازه‌های مورد اعتماد و اطلاع از طریق فضای مجازی و آگهی به مردم از مهم ترین اولویت‌های این طرح بوده است.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر جهاد کشاورزی در توزیع نهاده‌های دامی و طیور و سم و بذر و کود یارانه‌ای در بین کشاورزان نیز از مسئولان مربوطه خواسته شده این نهاده‌ها و سموم به افراد  صاحب حق داده شود و لیست آن مشخص شود؛ چون در بازار کود و سم و بذر و نهاده‌های دامی گروه و مافیایی وجود دارد که اگر نظارت نشود در بین افراد غیر محق تقسیم و در بازار آن را به چندین برابر قیمت به فروش می‌رسانند.

رییس حوزه قضایی شهرستان راور یادآور شد: به منظور اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار در این شهرستان هر چند که ظاهرا شهر کوچکی است؛ اما این شهرستان به ۵ قسمت تقسیم و ۵ تیم نظارتی که سر گروه تیم یکی از  کارکنان دادگستری است، تشکیل شده و نظارت‌های تخصصی این تیم‌ها در کنار حضور مستمر و میدانی رییس دادگستری و دادستان و قضات در بازار، موجب ایجاد آرامش در بازار این شهرستان در روز‌های پایانی پارسال  و نخستین روز‌های سال جدید شده است.

وی تاکید کرد: نظارت‌های انجام شده در طرح ویژه نظارت بر بازار شهرستان راور به نحوی انجام شد که در ایام پایانی پارسال و نخستین روز‌های سال جدید که اکثر قریب به اتفاق مناطق با کمبود مرغ روبه رو بوده اند، در این شهرستان، بازار مرغ به خوبی مدیریت شد و هیچ کمبودی در این زمینه وجود نداشته است و اکنون شاهد روند خوبی در این خصوص هستیم.

این مقام قضایی به موضوع شناسایی افراد دلال و کار قاچاق‌ها نیز اشاره و بیان کرد: اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار در شهرستان راور ادامه دارد و در صورت اجرای این طرح در سایر نقاط استان نیز موجب از بین رفتن تفاوت قیمت‌ها در بازار و نیز کوتاه شدن دست افراد سودجو از جیب مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی افراد فرصت طلب، دست در جیب مردم برده و در مدت کوتاه سرمایه‌های هنگفتی به دست آورده اند و با اقدامات غیرقانونی خود، قیمت گذاری کالا‌ها را در دست گرفته اند و هر کاری که باب میل خودشان باشد را انجام می‌دهند که اگر این موضوع در بازار کنترل نشود، بحران ایجاد خواهد شد؛ زیرا در پی اقدامات غیرقانونی این افراد، قیمت بعضی از اجناس به خط قرمز و نارنجی رسیده است.

سنجری با تاکید بر اینکه در بازار افراد با انصاف و متدین بسیار زیادی وجود دارد که مسائل شرعی را رعایت می‌کنند و باید از آن‌ها قدردانی کرد، گفت: کاسبان و صاحبان باانصاف و متدین بازار  به منظور اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار، همکاری خوبی با شورای پیشگیری از وقوع جرم و اعضای آن داشته اند و حتی مشوق این طرح بوده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم موضوع نظارت بر بازار و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی دلالان را به صورت جدی و میدانی و با حضور مستمر ادامه دهیم و بدین منظور باید توجه داشت که یک دستگاه و ۲ دستگاه به تنهایی نمی‌توانند این پیشگیری و مقابله را انجام دهند و همه باید در میدان باشند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true