×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ منصور ذوالعلی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص اقدامات ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان در زمینه کرونا گفت: در نقاط مختلف ۴۵ گروه جهادی به منظور رفع آلودگی شهر کرمان فعالیت داشته اند و  همچنین هفت نقطه از مناطق روستایی و بخش هایی که در حیطه فعالیت ناحیه بوده است، ضد عفونی شده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در راستای تولید مواد ضد عفونی کننده ابراز کرد: به کارگیری تمامی سم پاش های موتوری با استفاده از ظرفیت بسیجیان در زمینه سم پاشی اماکن مختلف از جمله دیگر فعالیت های ناحیه بوده است.

وی با بیان اینکه شش کارگاه تولید ماسک و گان توسط ناحیه حضرت رسول(ص) راه اندازی شده است، تصریح کرد: گفتنی است این کارگاه ها تاکنون ۱۰ هزار ماسک و هزار گان را تولید کرده که این تولیدات در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

ذوالعلی افزود: ۵۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی خیرین به منظور کمک به افراد آسیب دیده از کرونا جذب شده و بین نیازمندان و افراد توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان اظهار کرد: در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با مراکز بهداشتی در زمینه غربالگری شهرستان همکاری داشته ایم و در این زمینه ایستگاه های سلامت شهری، خودرویی و موتوری را به صورت ثابت و سیار در ده ایستگاه به کار گرفته ایم.

وی گفت: به منظور شناسایی افراد نیازمند از ظرفیت معتمدین محل و بسیج استفاده کرده ایم و افراد شناسایی شده اند و به این افراد به صورت مستمر خدمت رسانی خواهد شد.

ذوالعلی با بیان اینکه در زمینه سرکشی از مغازه ها، کارخانه ها، کارگاه ها در خصوص رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا با مرکز بهداشت در سطح شهرستان همکاری شده است، تصریح کرد: تبلیغات محیطی اعم از تولید نماهنگ، فیلم، پوستر انجام شده و همچنین در فضای مجازی اطلاع رسانی به طور کامل مد نظر قرارگرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان با اشاره به توزیع ماسک و دستکش در بین مردم گفت: در این مدت توسط ناحیه دو انبار احتکار مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده کشف و تحویل مقامات شده است.

وی گفت: در زمینه کنترل ورودی و خروجی های استان به منظور فاصله گذاری اجتماعی با نیروی انتظامی همکاری داشته ایم و همچنین در زمینه کنترل امنیت زندان یگان امنیت ناحیه با مسئولان همکاری و هماهنگی لازم را داشته است.

ذوالعلی در خصوص کمک رسانی به مناطق سیل زده شهداد و اندوهجر ابراز کرد: گروه های جهادی از ساعات اولیه در منطقه به منظور خدمت رسانی حضور داشتند که از جمله اقدامات انجام شده می توان به تخلیه ۸۰ منزل در روستا جَهر اندوهجر و ۳۰ منزل در روستا امیر آباد شهداد، اسکان موقت آسیب دیدگان، فراهم کردن اولین نیازهای ضروری برای سیل زدگان اشاره کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان با اشاره به برگزاری شورای اداری در منطقه سیل زده به دعوت ناحیه عنوان کرد: لایه روبی، ضدعفونی کردن و سم زدایی منازل آسیب دیده با حضور ۷۰۰ بسیجی و مردم داوطلب از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اظهار کرد: صد کیسه آرد در مناطق سیل زده توزیع و پخت روزانه ۱۵۰۰ نان و توزیع غذای گرم در این مناطق انجام شده است؛ همچنین ناحیه حضرت رسول(ص) پیگیر خسارات وارده به بخش کشاورزی در پی وقوع سیل از جهاد کشاورزی بوده است.

ذوالعلی با اشاره به پیگیری ایجاد سیل بند از سازمان های مربوطه در مناطق سیل زده  گفت: توزیع ۷۰۰ بسته بهداشتی و غذایی در دو منطقه سیل زده جهر اندوهجر و امیر آباد شهداد انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت؛ همچنین توزیع فرش، موکت، لباس، پتو و … انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان با بیان اینکه تا حل کامل مشکلات در منطقه حضور خواهیم داشت، تصریح کرد: در راستای رزمایش کمک مومنانه از ظرفیت معتمدین محل، یاران انقلاب، اعضای شورای بسیج و پایگاه های بسیج استفاده کرده ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ظرفیت ائمه جماعات و هئیت امنا مساجد برای جمع آوری کمک ها استفاده شده است و حدود هزار بسته تهیه و آماده توزیع است و همچنین مقادیر مبالغ نقدی جمع آوری شده است که به نیازمندان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true