×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به اینکه در قاره بزرگ و پر جمعیت آسیا شاهد مسلمان کشی و اذیت و آزار آنان هستیم، گفت: پس از صحنه های فجیعی که طی سال های گذشته در میانمار به نمایش درآمد و بسیاری از مسلمانان در این کشور از طریق تبلیغات ضد اسلامی رسانه های غربی مورد حمله قرار گرفتند؛ در حال حاضر این صحنه ها را در کشور هند مشاهده می کنیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه رسانه های غربی با تهیج و تحرکات قومی موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان میانمار شدند، ابراز کرد: حمله به مسلمانان و آزار و اذیت آنان در هیچ مرامی پذیرفته نیست و این اقدامات مخالف منشور و قوانین بین المللی و تمامی موازینی است که بشر امروز آنها را قبول کرده است.

وی ادامه داد: نزاع و کشتار مسلمانان در هند نتیجه سیاست های تبلیغاتی آمریکا و دنیای غرب است و به ویژه این امر در زمان رئیس جمهوری ترامپ تشدید یافته که علاوه در آمریکا به سایر کشورهای جهان سرایت کرده است.

قنادباشی با تأکید بر اینکه از زمان روی کار آمدن ترامپ مسلمان تحت فشار قرار گرفته اند و نوعی نژاد پرستی، تبعیض نژادی و مذهبی در آمریکا به اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: زمانی که ترامپ چنین سیاست هایی را اجرا کرده، این سیاست ها در دیگر کشورها نیز به نوعی تکرار شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: کسانی که در کشورهای مختلف عُمال آمریکا بوده اند و به نوعی گوش به فرمان او هستند؛ تحت تأثیر حمایت های غیر مستقیم واشنگتن و لندن به صحنه آمدند و مسلمانان را مورد حمله و اذیت قرار داده اند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع شش کشور اسلامی از سوی ترامپ عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا بیشترین اعمال فشارها را علیه مسلمانان به اجرا گذاشته است؛ همچنین آزار،اعمال فشار و کشتار مسلمانان در هند همزمان با سفر ترامپ به این کشور است که می تواند پشت صحنه تحریکاتی که صورت گرفته می شود را آشکار کند.

قنادباشی گفت: مردم دنیای امروز می دانند که ورود رئیس جمهور آمریکا به یک کشور تا چه اندازه می تواند زمینه ساز اقدامات ضد انسانی باشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه سازمان های بین المللی در این خصوص سکوت کرده است، اظهار کرد: این سازمان به منظور دفاع از حقوق قدرت های بزرگ و هم سویی با آنان ایجاد شده است؛ به رغم اینکه در منشور سازمان ملل متحد احترام به ادیان، اقلیت های مذهبی تأکید شده اما در خصوص اقدامات علیه مسلمانان هند شاهد سکوت سازمان های بین المللی هستیم که غیر مستقیم تشویق به مسلمان کشی می کنند.

وی گفت: نکته مهم این است که هر گونه اقدام علیه مسلمانان می تواند اعتراف بزرگی را به همراه داشته باشد که مسلمانان در مسیر احقاق حقوقشان گام بر می دارند و آنان مخالف سلطه گری آمریکا هستند و تأثیر مسلمانان به اندازه ای است که از دید قدرت های بزرگ خطر محسوب می شوند و این مسئله بزرگترین افتخار است.

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: در هند نیز به طور غیر مستقیم این واقعیت بیان می شود که آمریکا از قدرت اسلام هراس و بیم دارد؛ چرا که مسلمانان در مسیر احقاق حق و مقابله با استعمار به قدرت تأثیر گذار تبدیل شده اند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true