×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ مریم السادات طباطبائی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه شرایطی امروزه به شکل اجباری برای مردم به دلیل شیوع کرونا ویروس ایجاد شده است که آنان در منزل حضور دارند، گفت: بر اساس توصیه ها و تأکیدات مردم باید بیشتر در منازل بمانند تا تردد کم شود و بر همین اساس فضایی ایجاد شده است که خانواده ها بیشتر در کنار یکدیگر هستند.

وی با تأکید بر اینکه موقعیت ایجاد شده را باید مدیریت کنیم تا بتوانیم از زمان فراهم شده استفاده بهینه و خوب داشته باشیم، تصریح کرد: برخی در این شرایط صرفا تلویزیون نگاه می کنند و یا زمان خود را فضای مجازی سپری می کنند، فضایی که خود ایجاد شبهه و استرس می کند  و تمام وقت حاضر در منزل نباید به این موارد اختصاص یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه در کرمان با بیان اینکه باید در شرایطی که در منزل حضور داریم مدیریت زمان صورت گیرد، ابراز کرد: زمانی را به حضور در کنار پدر، مادر، فرزندان، همسر و … در نظر بگیریم و با آنان صحبت و گفتگو کنیم و با خانواده ارتباط صمیمی ایجاد کنیم.

طباطبائی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است زمانی که مرد در کنار همسر و فرزندان خود نشسته است و با یکدیگر صحبت می کنند مانند این است که در مسجدالحرام معتکف شده است؛ به این معنا که حضور در منزل و توجه به خانواده و تخصیص زمان به آنان ثواب بسیار دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید زمانی را در این شرایط به مطالعه کردن اختصاص دهیم، اظهار کرد: بسیار غم انگیز است که آمار مطالعه کشورمان بسیار پائین و کم است؛ بنابراین در شرایطی که اوقات بیشتری در منازل هستیم زمانی را به مطالعه کردن کتاب های مفید و مناسب اختصاص دهیم؛ چرا که این امر موجب آرامش می شود و فکر انسان را باز و موجب رشد او خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در کرمان تأکید کرد: در شرایط کنونی فرصتی را به منظور مناجات و خلوت با خدا اختصاص دهیم چرا که این روزها به این امر مهم بسیار نیازمندیم؛ همان گونه که مقام معظم رهبری نیز آحاد ملت را به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه نمودند.

طباطبائی با اشاره به ضرورت خواندن ادعیه های مختلف اعم از دعای حضرت زهرا(س)، زیارت عاشورا و … گفت: برای همگان در این شرایط دعا کنیم و این امر را صرفا محدود به حیطه اطراف و کشور خودمان نداشته باشیم؛ برای تمامی مردم دنیا و گرفتار در این زمینه دعا کنیم.

وی افزود: از فرصت های ایجاد شده در این ایام قدر نعمت های خداوند را بیشتر بدانیم، نعمت سلامتی، رفت و آمد که تا روزهای قبل به راحتی انجام می دادیم، حضور در مساجد و … و از خداوند بخواهیم که آرامش را بر تمام عالم حاکم کند و ان شاالله بزودی خبر ریشه کن شدن این ویروس را بشنویم.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true