×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت السلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص ضرورت برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور با بیان اینکه دو نوع برخورد با این مهم وجود دارد، گفت: یک مورد پیشگیری است که باید دولت انجام دهد و همچنین قوانین در این زمینه باید شفاف، روشن، روان و بدون ابهام وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی مجلس نیز در راستای قوانین و نظارت می تواند با تصویب قوانین شفاف و صریح کمک کند و همچنین دولتمردان باید پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی را سر لوحه کارهای خود قرار دهند و در جاهایی که نقض قانون وجود دارد، اعلام کنند.

رئیس دادگاه انقلاب تهران با تأکید بر اینکه افراد شایسته، پاکدست، مومن و متدین باید در مسند امور قرار گیرند، تصریح کرد: باید در دستگاه های دولتی و سایر دستگاه ها نظارت جدی صورت بگیرد و چنانچه همه چیز طبق قانون شفاف باشد به طور حتم مفاسد اقتصادی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت السلام و المسلمین غضنفرآبادی با اشاره به اینکه برخورد دوم معلول و یا همان افرادی که جرم مرتکب شده اند هستند که در اینجا نوبت به دستگاه قضا می رسد، اظهار کرد: دستگاه قضا تاکنون نشان داده است که رسیدگی ها را با قاطعیت انجام می دهد.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا مردم نیز باید همت و کمک کنند، عنوان کرد: مردم می توانند در زمینه پیشگیری نقش آفرین باشند؛ از این جهت که اگر کسی پیشنها رشوه داد تسلیم نشوند و اگر در جائی متوجه شدند فردی تخلف می کند اطلاع دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: اطلاع دادن و کمک نکردن به مجرمان و افرادی که مفاسد اقتصادی مرتکب می شوند بسیار می تواند به کاهش مفاسد اقتصادی کمک کند؛ همان گونه که مردم تاکنون مفاسد اقتصادی را اطلاع داده اند و در این زمینه برخورد صورت گرفته است.

رئیس دادگاه انقلاب تهران گفت: در مباحث سرمایه گذاری اگر به واقع در زمینه اشتغال و معیشت باشد ایراد ندارد که سرمایه گذاری صحیح و سالم انجام شود و چنانچه سرمایه گذاری از طریق رانت و سوء استفاده از قدرت و نفوذ در برخی از افراد مسئول باشد، این مسئله چهره خوبی ندارد.

حجت السلام و المسلمین غضنفرآبادی در پایان با بیان اینکه امروز ما نیازمند سرمایه گذاری سالم هستیم، خاطر نشان کرد: اما باید با سرمایه گذاری ناسالم، سوء استفاده از رانت ها و قدرت ها برخورد جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true