×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

دو تن از هنرمندان استان کرمان با تأکید بر اینکه شاید بتوان گفت تنها ۶۰ درصد جریان های هنری فعال در کشور هم تراز با هنر انقلاب اسلامی باشد، گفتند: شهید سید مرتضی آوینی را می توان مولود هنر مقاومت معرفی کرد.

به گزارش ناب نیوز؛ سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. مقوله هنر، از جمله ضروری ترین شاخصه های زندگی انسان است که این مقوله گستره بسیار وسیع دارد. نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه دین، فرهنگی ترین انقلاب دنیا را به وجود آورد، نمی تواند اهمیت هنر را نادیده بگیرد.

از نگاه انقلاب اسلامی، اگر سرچشمه هنر، معنویت و شاخ و برگ آن در باغ زندگیِ مردم عَلم باشد، گران بهاترین میوه های ایمان و اندیشه و احساس و تخیّل آفریننده را به بار خواهد آورد. هنرمندی که چنین هنری را دارد، نه تنها هویت دینی و انسانی جامعه را حفظ می کند، بلکه بدین وسیله، خود نیز روز به روز کمالات روحی و باطنی بیشتری دارد که البته رشد و کمال هنرمند بر تعالی و پیشرفت جامعه تأثیر مستقیم دارد.

سجاد منصوری در گفتگو با ناب نیوز؛ در پاسخ به این سوال که مقوله هنر در کشور به چه میزان هم تراز هنر انقلاب اسلامی است، گفت: زمانی که متولیان فرهنگی و هنری در کشور و در رأس آنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای حمایت از هنر انقلاب اقدام کنند و این اتفاق رخ نمی دهد، جریان های غیر هم سو کارهای فرهنگی انجام می دهند و فعالیت آنان اثرات سو فرهنگی دارد اقدام به کار می کنند.

۶۰ درصد تولیدات فرهنگی و هنری کشور هم تراز با هنر انقلاب اسلامی است/ شهید آوینی را می توان مولود هنر مقاومت معرفی کرد

این نمایش نامه نویس و کارگردان کرمانی ادامه داد: تولیدات جریان غیر هم سو در مواجه با جریان انقلاب است و این تولیدات آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد و شاید بتوان گفت که تنها ۶۰ درصد جریان های هنری فعال در کشور هم تراز با هنر انقلاب اسلامی باشد.

وی بیان کرد:  متولیان و مدیریت فرهنگی و هنری کشور متأسفانه فاقد چشم انداز جامع فرهنگی و هنری هستند و ما نتوانسته ایم طرح جامعی را برای فرهنگ و هنر کشور در نظر بگیریم؛ چرا که همواره با تغییر دولت ها، جریان های فرهنگی و هنری کشور دست خوش مسائل سیاسی می شود.

منصوری با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر کشور را باید از جریان های سیاسی کشور جدا کرد، گفت: برای این امر باید یک ساز و کار منسجم در نظر گرفت تا در افق های پنج، ده و بیست ساله، شاخصه های حوزه فرهنگ و هنر انقلاب را پیدا کنیم.

این نمایش نامه نویس و کارگردان کرمانی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که جریان هنر انقلاب اسلامی در چه عرصه هایی ماندگار می شود و بستر آن را فراهم کنیم و باید رصد شود در شرایط فعلی برای قدرتمند شدن این جریان چه اقدامی را باید انجام دهیم تا در مواجه با خرده فرهنگ های بیگانه بتوانیم آثار هنری فاخر را ارائه دهیم.

شهید آوینی با آثار خود  نقش پر رنگی در تبیین هنر انقلاب اسلامی دارد

وی با تأکید بر اینکه شهید سید مرتضی آوینی را می توان مولود هنر مقاومت معرفی کرد، ادامه داد: وی مقوله دفاع مقدس را معنا بخشید و به جامعه جوان نشان داد که ما کشوری جنگ طلب نبودیم و به همین واسطه است که مولفه های فرهنگی و هنری مقاومت و ادبیات پایداری ما قدرتمند است.

منصوری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد بستری باشیم که هنرمندانی را داشته باشیم که با اندیشه شهید آوینی در زمان حال بتواند به جامعه کمک کند.

اسماعیل احمدی امجزی در گفتگو با ناب نیوز؛ در پاسخ به این سوال که جامعه هنری باید چه رویکردی را در زمینه ارتقا هنر کشورمان در راستای هنر انقلاب اسلامی اتخاذ کند، گفت: جامعه هنری باید رویکردی ارزشی و انقلابی داشته باشد و همچنین  زنده کردن شعائر انقلاب با توجه به قشر جوان و به ویژه نوجوان را مد نظر داشته باشند.

این شاعر عنبرآبادی با تأکید بر اینکه شهید سید مرتضی آوینی با آثار ماندگارش نقش پر رنگی در تبیین هنر انقلاب اسلامی دارد، خاطر نشان کرد: نمونه بسیار تأثیرگذار این آثار مستند روایت فتح است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true