×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ در تقویم ملی کشورمان چهارم خرداد ماه به عنوان روز دزفول و روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است. پایداری مردمانی که به منظور دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی و آرمان انقلاب به مبارزه با رژیم بعثی عراق پرداختند. با شروع جنگ تحمیلی گونه جدیدی از ادبیات با عنوان ادبیات دفاع مقدس، ادبیات پایداری و ادبیات جنگ و مقاومت در کشورمان آغاز به کار کرد و می توان گفت نگارش و تدوین کتب در زمینه شهدای عزیز و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، خود می تواند جلوه ای مقاومت و پایداری را به نمایش بگذارد.

مهری پور منعمی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به روز مقاومت و پایداری در خصوص پیامدهای نگارش کتب دفاع مقدس گفت: هر چه که از ایام هشت سال جنگ تحمیلی بگذرد یادآوری آزادی، ایثار و مقاومت رزمندگان در آن ایام لذت بخش خواهد بود.

نویسنده کتاب حسین پسر غلامحسین ادامه داد: انسان موجودی است که هر چه تذکر و یادآوری نسبت به مسائل مختلف به او شود برایش مناسب است؛ بنابراین نوشتن در خصوص دلاوری و ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس می تواند روحیه شهادت طلبی و ایثار را برای همیشه در ایران اسلامی ماندگار کند.

نگارش مقاومت و پایداری دوران دفاع مقدس؛ سند افتخاری برای آیندگان

وی بیان کرد: بدون شک یادآوری روزهای مقاومت و پایداری می تواند درسی برای نسل های آینده باشد که تحت هیچ شرایط نگذاریم حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان را به دیگران بدهیم.

پور منعمی با تأکید بر اینکه نوشتن خاطرات و روزهای ایثار رزمندگان و شهدای ایران اسلامی می تواند سند افتخاری برای نسل های آینده باشد، تصریح کرد: باید دوران مقاومت دوران هشت سال دفاع مقدس را بنویسیم تا نسل های آینده بخوانند و همواره ایثارگری آن دوران در اذهان مردم باقی بماند و نسل به نسل در قلب ها منتقل شود.

نویسنده کتاب حسین پسر غلامحسین با بیان اینکه در جنگ سخت رزمندگان با تجهیزات و نیروی انسانی سر و کار داشتند، ابراز کرد: در جنگ نرم باور انسان ها مورد تهاجم قرار می گیرد و در این نوع جنگ به دلیل آنکه ناگهانی اتفاق می افتد، ما فرصتی به منظور تربیت کردن افراد و نیروها نداریم و در این زمینه فقط باید اطلاع رسانی کرد و نقاط خطر را به مردم گوش زد کنیم  و اینگونه است که مقاومت و پایداری را در شرایط ایجاد جنگ نرم می توانیم ایجاد کنیم.

مقابله با نفوذ فرهنگی با ارائه روش های هنری نافذ

عمادی آبادی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه در زمینه نگارش کتب دفاع مقدس دو رویکرد وجود دارد، گفت: گاهی در این راستا هدف فقط تاریخ نگاری و زندگی نامه نویسی است و اگر نویسنده به دور از خیال‌پردازی و با امانت داری تمام بنویسید کتاب تهیه شده ارزش استنادی دارد.

نویسنده کتب دفاع مقدس ادامه داد:  اما گاهی نویسنده تخیلات خود را در نگارش کتاب وارد می کند و در این مرحله است که گاهی به نظر می رسد تمامی شهدا یک شکل هستند و در حقیقت این کتب شخصیت شهدا را نشان نمی دهند.

وی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه در چنین شرایطی یک تیپ را بازسازی می‌ شود و در تمامی کتب و فیلم ها آن را مشاهده می کنیم، افزود: چنین کتبی بر خواننده و مخاطب اثر گذار نیست.

عمادی آبادی بیان کرد: امروزه بهتر است که کتب دفاع مقدس به کلیپ، پادکست و … تبدیل کرد که بتوان در فضای مجازی پر مخاطب ارائه داد.

نویسنده کتب دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ نرم یک نفوذ فرهنگی است، عنوان کرد: آنچه که در جنگ نرم رخ می دهد این است که با مواد فرهنگی و هنری در اذهان و زندگی مردم ما نفوذ می کنند که برای این کار روش های نافذ هنری دارند و ما برای مقابله باید بتوانیم مواد هنری نافذتری داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق با تک تک افراد جامعه نمی‌شود بلکه نیاز به گروه‌های اندیشمند و هنردانی است که بتوانند چنان موادی را تهیه کنند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true