×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ چهار روز دیگر تا کلید خوردن یازدهمین مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شکل گیری مجلس انقلابی شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات دوم اسفند ماه بودیم.

بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان مجلس مد نظر امام راحل معمار کبیر انقلاب، مجلسی باید باشد که در آن افرادی متعهد، متخصص و انقلابی حضور داشته باشند؛  متعهد به این معنا که تمام هم و غمشان معطوف به مشکلات کشور باشد، متخصص از این جهت که جایگاه مجلس قانون گذاری، ریل گذاری، سیاست گذاری و نظارت است تا در این عرصه افراد غیر متخصص حضور پیدا نکنند چرا که نمی توانند منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند.

نمایندگان در مجلس انقلابی باید افرادی آگاه، شجاع، مومن و موثر انتخاب شوند تا بتوانند خادم واقعی مردم باشند نه خادم جریان های سیاسی و احزاب؛ آنان باید مدافع حقوق مردم و آحاد جامعه و به ویژه صاحبان انقلاب و نظام باشند.

قدرت مجلس از دو قوه مجریه و قضائیه بیشتر است

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه نمایندگانی که انتخاب شده اند و در مرکز قدرت می نشینند باید به فکر حل مشکلات مردم باشند، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند که پستی را که دریافت کرده اند پست خدمت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نمایندگان باید امین و ایمن باشند و به وظیفه خود در زمینه امانت عمل کنند و بدانند که این پست بار سنگینی است که بر دوش نمایندگان قرار گرفته است؛ بنابراین به درگاه خدای متعال دعا می کنیم که ان شاالله خداوند آنها را کمک و یاری نماید.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی مرکز قدرت است و قدرت این نهاد از قدرت قوه قضائیه و مجریه نیز بیشتر است، تصریح کرد: در سال های ابتدای انقلاب خدمت امام خمینی (ره) عرض کردیم که در مورد رئیس جمهور وقت اقدامی انجام دهیم و ایشان توصیه کردند که شما نگران نباشید و به فکر مجلس باشد چرا که مهمترین مرکز مجلس شورای اسلامی است.

مجلس مقتدر باید نقاط ضعف و مشکلات جامعه را شناسایی کنند

آیت الله موحدی کرمانی افزود: مجلس شورای اسلامی هر تصمیمی را در زمینه وضع قانون در خصوص مسئولان و رأی دادن به آنها می تواند بگیرد و مجلس مقتدر هر کاری را می تواند انجام دهد؛ بنابراین حال که خداوند متعال منت گذاشته و نمایندگان را در مرکز قدرت قرار داده است، آنها باید نقاط ضعف و مشکلات جامعه را شناسایی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: نمایندگان بررسی کنند که در کشور چه مشکل و ضعفی وجود دارد، کدام قانون دست و پا گیر است، در کدام قانون داد و فریاد مردم بلند است؛ چرا ماشین های مردم بیش از دو سال در گمرک مانده است و دولت به فکر حل این مشکل نیست؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه نمایندگان باید این چراها را بررسی کنند، عنوان کرد: نمایندگان از کنار این مسائل نباید رد شوند چرا که خداوند متعال در روز قیامت از ذره ذره این مسائل سوال می کند و می گوید که من شما را در مرکز قدرت قرار دادم چرا مشکلات را حل نکردید و مردم را از گرفتاری نجات ندادید؟

نمایندگان بدانند در به روی آنان باز است و می توانند مشکلات را حل کنند

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تمامی مشکلات و نقاط ضعف کشور را شناسایی کنند، اظهار کرد: آنان باید برای حل مشکلات، اقدام قانونی اتخاذ کنند و مشکلات را از طریق قانون حل نمایند.

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: هر کاری که انجام نمی گیرد مربوط به یک وزارتخانه است و هیچ کاری نیست که بگوییم هیچ وزارتخانه ای آن را انجام نمی دهد؛ در این راستا نمایندگان می توانند در مرحله اول با مسئول هر وزارتخانه دوستانه و خصوصی  مسئله را مطرح کنند اگر توانستند او را قانع کنند که به مجلس کشیده نشود و مسئله حل خواهد شد.

رئیس جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اگر مسئله مربوط به وزارتخانه حل نشد باید این مسئله را با طرح سوال از وزیر در مجلس مطرح کنند و اگر در این زمینه وزیر حاضر به حل مشکل نبود؛ سپس نوبت استیضاح می رسد و نمایندگان توجه وعنایت داشته باشد که در به روی آنان باز است و می توانند مشکل را حل کنند، حتی اگر به مرحله استیضاح برسد باید این کار را انجام دهند.

نمایندگان حل مشکلات طبقه ضعیف و فقیر جامعه را مورد توجه قرار دهند/ بالاترین عبادت خدمت به مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه نمایندگان به منظور حل مشکلات طبقه ضعیف و فقیر جامعه را مورد توجه قرار دهند، گفت: در کشور قشر ضعیف و فقیر بسیار زیاد است و باید به کسانی که در زندگی خود مانده اند بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مردم مشکلات بسیار زیادی دارند و به شما نمایندگان انقلابی و ولایی دلبسته و چشم دوخته اند، ابراز کرد: نمایندگان توجه داشته باشند که راه ازدواج برای جوانان باز است یا خیر و اگر موانعی وجود دارد آن را مرتفع کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمایندگان بدانند بالاترین و بهترین عبادت پس از پرستش خداوند متعال خدمت به مردم است و بالاترین خدمت از طریق مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.

نمایندگان بر طرح و لوایح کار کنند

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: نمایندگان بر طرح ها و لوایح مجلس شورای اسلامی کار کنند و اینگونه نگویند که در مجلس تعدادی تخصص دارند و در این زمینه کار می کنند و دیگر نیازی نیست که ما در این زمینه فعالیت داشته باشیم؛ چه بسا پیشنهادی را مطرح کنند و رأی بیاورد و مشکل عظیمی از مردم را حل کند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه نمایندگان تلاش کنند تا در بحث هایشان نظر شورای نگهبان را تأمین کنند، تصریح کرد: نمایندگان نگذارند این مسئله از مجلس بیرون آید که شورای نگهبان یک نظر دارد و مجلس آن را قبول ندارد؛ این مسئله خوب و زیبنده مجلس انقلابی و ولایی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: نظر شورای نگهبان این است که احکام الهی و بر اساس قانون اساسی عملی شود و مجلس نیز باید بر این اساس موافقت کند و نگذارید که کار به مجمع تشخیص مصلحت نظام بکشد و معمولا هم در مجمع در مباحثی که اختلافی بین نمایندگان و شورای نگهبان وجود دارد، نظر شورای نگهبان تأمین می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما نمایندگان ولایی و انقلابی هستید و بنابراین توجه کنید و ببینید که نظر مقام معظم رهبری چه است و از ایشان تبعیت کنید تا ان شاالله در روز قیامت بتوانید در درگاه الهی سرافراز باشید و اگر مورد سوال قرار گرفتید، بگویید که ما تابع رهبر، ولی فقیه و جانشین امام زمان(عج) بودیم و به وظیفه خود عمل کردیم.

مجلس راه های کسب درآمد ناروا را ببندد/ لزوم عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص اولویت های مجلس یازدهم گفت: مجلس پیش رو باید اقدامات لازم قانونی و نظارتی در جهت تسهیل و رفع موانع جهش تولید اتخاذ کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری در مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید راه های کسب درآمدهای ناروا و ثروت های باد آورده را ببندد و همچنین کاهش فاصله طبقاتی را مد نظر قرار دهد.

وی شفاف سازی فعالیت های حاکمیت به جز مسائل خاص طبقه بندی را از دیگر اولویت های مجلس یازدهم دانست و بیان کرد: تا مردم از امور جاری کشور مطلع شوند و امکان نظارت و ارزیابی عمومی و ملی و امر به معروف و نهی از منکر همگانی فراهم شود.

ضرورت حضور جوانان فعال انقلابی در بدنه مدیریتی و اجرایی کشور 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر حضور جوانان فعال انقلابی در بدنه مدیریتی و اجرایی کشور عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی می تواند از ظرفیت بدنه فعال انقلابی جوان کشور در جهت شناسایی اولویت‌های کشور و ارائه راه حل  مشکلات استفاده کنند؛ چرا که هرکاری که به جوانان با انگیزه، علمی و انقلابی سپرده شود نتیجه خواهد داد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: فعالیت های نمایندگان به انجام وظایف قانونی محدود شود و از کارهایی که معمولا به انگیزه رأی آوری دور بعد انجام می شود، اجتناب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی ساز و کار مناسبی که شایسته ترین ها برای ریاست جمهوری و مجلس شورا و شورای های اسلامی انتخاب شوند، را ارائه دهد تا انقلابی ترین و توانمند ترین ها متکفل امور اجرا و قانونگذاری و نظارت شوند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true