×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تحلیل کارشناسان آمریکایی و اندیشکده های در خصوص افول این دولت گفت: از قدرت دولت آمریکا به شدت کاسته شده است و به همین دلیل کشورهای عربی منطقه مانند امارات و عربستان که به نیابت از آمریکا در منطقه به جنگ با یمن و مخالفت جمهوری اسلامی ایران بودند امروز به دنبال مذاکره و بازگشت از این وضعیت هستند.

 

به گزارش ناب نیوز؛ حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه اقدامات ترامپ علیه جمهوری اسلام ایران مبتنی بر عدم شناخت او از ایران و هویت ما است، گفت: چرا که رئیس جمهور آمریکا نمی تواند میزان نفوذ و هژمونی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه به درستی تشخیص دهد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ به ابزارها و توانمندی های اقتدار جمهوری اسلامی ایران آشنایی کافی ندارد، تصریح کرد: بنابراین با توجه به خوی استکباری و سلطه گریی که آمریکا دارد دست به اقداماتی می زند که به طور طبیعی این فعالیت ها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت مقاوم کشورمان که مبتنی بر تفکر نظام سیاسی است قرار می گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تأکید بر اینکه این مسئله نه تنها قابل پذیرش نیست بلکه نتیجه معکوس خواهد داد؛ اظهار کرد: فلذا آمریکا تصور می کند که می تواند با افزایش فشار حداکثری در عرصه اقتصادی، سیاسی و تهدیدات نظامی جمهوری اسلامی ایران را وادار به بازگشت به میز مذاکره به منظور تحقق خواسته های زیادخواهانه آمریکا علاوه بر برجام شود.

ترقی ابراز کرد:  مجموعه این محاسبات به دلیل عدم شناخت درست نسبت به ملت ایران و هویت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی از مبنا غلط بود؛ بنابراین تمامی اقدامات آمریکا یکی پس از دیگری با شکست رو به رو شده است و نتیجه معکوسی برای آمریکایی ها داد.

وی تأکید کرد: زمانی که یک قدرت جهانی در عرصه بین المللی توان حل و فصل مسائل منطقه را از دست می دهد و قادر نیست اهدافی را که اعلام می کند، محقق کند؛ این نشانه فروپاشی سلطه گری آن نظام است؛ امروز آمریکا نه تنها در برابر ایران به عنوان یک قدرت اسلامی نو ظهور قرار دارد بلکه در برابر قدرت های دیگری که دنبال چند جانبه گرایی هستند قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: نشانه های ضعف و اضمحلال آمریکا از بدهکاری بیش از ۲۱ تریلیون دلار  به کشورهای خارجی تا شکست آنها در طرح ها و پروژه در منطقه  آسیا، از بین رفتن دستاوردهای علمی و نظامی شان، فقدان توانایی ناوهای جنگی کلاسیکش در منطقه برای حفاظت از امینت کشتیرانی در منطقه اقیانوس هند و آرام و حتی خلیج فارس کاملا مشخص است.

ترقی تأکید کرد: همه این موارد نشانه افول قدرت آمریکا است که قادر نیست حتی از خود دفاع کند چه برسد به اینکه بخواهد حامی کشورهای منطقه باشد و برای آنها امنیت پدید آورد.

وی با اشاره به تحلیل کارشناسان آمریکایی و اندیشکده های در خصوص افول این دولت اظهار کرد: از قدرت دولت آمریکا به شدت کاسته شده است و به همین دلیل کشورهای عربی منطقه مانند امارات و عربستان که به نیابت از آمریکا در منطقه به جنگ با یمن و مخالفت جمهوری اسلامی ایران بودند امروز به دنبال مذاکره و بازگشت از این وضعیت هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: همه این موارد نشان از این دارد که کشورهایی که به قدرت در حال زوال آمریکا تکیه کرده اند به افول این دولت پی برده اند و این مسائل نشان می دهد که سیاست های استکبار جهانی به پایان رسیده و دشمن نفس های آخر را در طرح ها و پروژه های علیه ایران می کشد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true