×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سردار حسین معروفی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در پی وقوع سیل در جنوب استان  با تأکید بر همت و نجابت مردم منطقه گفت: مردم این منطقه ضمن سعه صدرشان، مردمی یدی هستند به این معنا که آنان اهل کار و فعالیت هستند و این مسئله نکته بسیار بزرگی است که با ما همکاری می کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه منطقه را قُرق کرده ایم و اجازه ورود هیچ غریبه ای چه گروه جهادی و چه خیرین را به منطقه نمی دهیم، تصریح کرد: ما به نیروی کار در منطقه جنوب استان نیاز نداریم چرا که الان منطقه رودبار جنوب از نظر ویروس کرونا منطقه ای سدید است.

سردار معروفی افزود: ما نگران این مسئله هستیم که افراد به منظور کمک و خدمت حضور پیدا کنند و شاید ناقل بیماری باشند و مردم را دچار مشکل کنند؛ هم اکنون مردم منطقه دچار مشکلات مالی هستند و دیگر نباید دچار مشکلات جانی شوند و به همین دلیل منطقه را قُرق کرده ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: هر کس که می خواهد کمک نقدی و یا غیر نقدی داشته باشد می تواند به سپاه استان و یا هلال احمر تحویل دهد و ما بر اساس نیت خیران کمک ها را به دست مردم منطقه می رسانیم.

وی با بیان اینکه مرکز تجمع کمک های استانی در جیرفت است، عنوان کرد: تمامی کمک ها در سپاه ناحیه جیرفت ضدعفونی و بسته بندی و با ماشین کانکس دار به جلوی درب منازل مردم ارسال می شوند تا کرامت مردم حفظ شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه اولویت ما بعد از خدمات رسانی به مردم، مسئله مهندسی است چرا که بسیاری از مسیرهای احداثی شکسته و از بین رفته اند و آب وارد شهر شده است، گفت: ۱۹ دستگاه مهندسی وارد عمل شده اند و نیروهایی از نیروی زمینی سپاه، هوا و فضا، نیروهای سپاه ثارالله استان و قرارگاه سارندگی خاتم الانبیاء در منطقه حضور دارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: منطقه را تقسیم کرده ایم و اولویتمان سیل بندهای شکسته شده است که باید ترمیم و تقویت شوند چرا که در روزهای آینده نیز شاهد بارش هستیم؛ همچنین باز کردن جاده ها را در دستور کار قرار داده ایم چرا که تمامی پل ها خراب شده اند و برخی از روستاها تا روز قبل برق نداشتند.

وی اظهار کرد: دستگاه ها را در منطقه قرار داده ایم تا جاده ها را باز کنند که اداره برق بتواند تیرهای برق را وصل و مشکل مردم برطرف شود؛ یک دستگاه بالگرد از نیروی دریایی در منطقه به منظور چک کردن و بار ریزی آورده ایم که روزهای گذشته برای سه روستا که در بخش جازموریان در محاصره آب قرار گرفته بودند بار ریزی انجام شد.

سردار معروفی تصریح کرد: از روز گذشته بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در زهکلوت مستقر است؛ با توجه به اینکه منطقه گرمسیری است و نمناکی و رطوبت منطقه بالاست؛ احتمال بیماری وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: بیمارستان صحرایی مستقر شده در منطقه زهکلوت دارای آزمایشگاه، رادیولوژی، بیست تخت، داروخانه و پزشک متخصص خواهر و برادر است که با توجه به آمار شب گذشته افراد زیادی در آزمایشگاه و رادیولوژی و بیماری کرونا مراجعه کرده اند و تا زمانی که مردم نیاز داشته باشند این کار انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: هماهنگی هایی با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته و برخی از نیروهای مجموعه بنیاد مستضعفان به منظور کمک رسانی به منطقه اعزام شده اند؛ همچنین هماهنگی هایی با مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) انجام شده است که برخی از نیروهای این مجموعه نیز به منطقه فرستاده شده اند.

وی با اشاره به اینکه در رودبار جنوب علاوه بر خرابی خانه ها، بخش کشاورزی خرابی از بیست تا صد در صد  رخ داده است و دام ها نیز آسیب دیده اند، گفت: در گفتگویی که با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) انجام دادم در خصوص فعالیتی که در استان گلستان انجام شد صحبت کردم و خواستم در منطقه جنوب استان نیز دو کار انجام شود یکی در حوزه دام مردم که به دستور مقام معظم رهبری به مردم هدیه شود و دیگری در زمینه اقلام و امکانات اساسی زندگی مردم.

سردار معروفی ادامه داد: البته مسئله دیگری که باید در نظر گرفته شود موضوع زیر ساخت ها است که هم اکنون باید بحث های اورژانسی و اولیه مردم در منطقه انجام و به اتمام برسد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اعلام کرده ایم که تا لحظه ای که مردم در منطقه مشکل داشته باشند، سپاه و بسیج کنار آنان است؛ ما سد بلای مردم، سنگر اطمینان و تکیه گاه مردم هستیم و مردم خط قرمز ما هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان اظهار کرد: هم اکنون ۵۴ کارگاه تولید ماسک، ۳ کارگاه تولید لباس بیمارستانی و ۲۵۰ گروه برای ضدعفونی کردن استان در حال فعالیت هستند اما در کنار این اقدامات ما لحظه ای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان را رها نمی کنیم چرا که مردم این منطقه عزیز هستند و بیشترین وفاداری به نظام، اسلام و انقلاب دارند و کمترین امکانات در اختیارشان است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true