×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آمریکا از موضع ضعف خود می خواهد فرصتی برای مذاکره ایجاد کند و قطعا مذاکره ای که با پذیرش حرف آمریکا باشد محکوم است.

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه درس خارجه فقه گفت: بر اساس قواعد و قوانین بین المللی مذاکره همواره در شرایط برابر رخ می دهد و آمریکایی ها هر زمان که در موضع ضعف قرار می گیرند به دنبال این هستند که به اسم مذاکره ما را از اهداف اصلی مان باز دارند.

وی با بیان اینکه امروزه کشور بر ریل مناسبی قرار گرفته و امورات کشور با وحدت و همدلی پیش می رود، ابراز کرد: آمریکایی ها گمان می کردند که با تحریم حداکثری، جمهوری اسلامی ایران ظرف مدت کوتاهی از پای در خواهد آمد؛ این در حالی است که ایران اسلامی قدرتمند تر از گذشته و با نفوذ بیشتر در منطقه به حیات خود ادامه می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا به این نتیجه رسیده است که افراد افراطی همانند جان بولتن را باید کنار بگذارد، اظهار کرد: این اقدامات نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران کشوری مستحکم و مقاوم است که از این مسیر خود دست نخواهد کشید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند که ما به هیچ عنوان مذاکره نمی کنیم؛ چرا که آمریکایی ها به هیچ عنوان پایبند به مذاکره نیستند؛ چنانچه آنان پایبند هستند برجام را اجرا کنند و نیازی به مذاکره جدید نیست.

وی با تأکید بر اینکه هدف آمریکایی ها از مذاکره این است که هر چه آنان می گویند ما بپذیریم، گفت: مذاکره یعنی حرف دو طرف بر اساس یک عرف بین المللی تا بتوانیم از منافع ملی خود دفاع کنیم؛ اینکه هر چه آنها بگویند ما امضاکنیم به درد نمی خورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر ما می خواستیم هر چه آمریکایی ها می گویند بپذیریم، انقلاب و قیام نمی کردیم، عنوان کرد: امروز دنیا متوجه شده است که قدرت های استکباری رو به زوال هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد چالش بزرگ در صنعت نفت آرامکو عربستان سعودی هستیم، اذعان کرد: این اتفاقات نشان داد که قدرت ها و پولدارهای منطقه نمی توانند رسالت تفرقه ای خود را ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه نفوذ منطقه ای ایران بیش از گذشته شده است، خاطر نشان کرد: آمریکا از موضع ضعف خود می خواهد فرصتی برای مذاکره ایجاد کند و قطعا مذاکره ای که با پذیرش حرف آمریکا باشد محکوم است.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true