×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم، امام جمعه جیرفت، روز یکشنبه در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه، هدف از تشکیل این مجمع را اتحاد بیشتر این ۲ مجموعه در راستای پیشرفت منطقه جنوب کرمان اعلام کرد.

امام جمعه جیرفت گفت: اساتید حوزه و دانشگاه با همفکری آئین نامه و ضوابط مورد نظر این مجمع را برنامه ریزی کنند.

این مقام مسئول بر تشکیل مستمر نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: تشکیل مجمع اساتید دانشگاه و حوزه می تواند در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عمرانی نقش های بسیار خوبی در پیشبرد اهداف منطقه داشته باشد.

وی به پیشینه ارتباط حوزه و دانشگاه در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و یکی از شعارهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را “دانشجو و روحانی پیوندتان مبارک ” برشمرد و ادامه داد: این مطالبه مردم پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محقق شد.

امام جمعه جیرفت دلیل برخی از اختلافات حوزه و دانشگاه را آشنا نبودن این نهادها نسبت به یکدیگر عنوان کرد و خواستار ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه نسبت به فعالیت یکدیگر شد.

وی با بیان اینکه روحانیون باید از مسایل دانشگاه، و دانشگاهیان هم باید با مسایل حوزه آشنا شوند، گفت: اگر حوزه از دانشگاه اطلاع داشته باشد، قطعا حاضر نیست دانشگاهیان را متهم به بی دینی کند و دانشگاهیان هم حوزویان را متهم به تهجر نمی کنند.

وی ریشه ابهامات و اختلافات میان حوزه و دانشگاه را آشنا نبودن این ۲ مجموعه با یکدیگر دانست و خواستار آشنایی و اتحاد بیشتر این ۲ مجموعه شد.

حجت الاسلام تارم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وحدت بین دانشگاه و حوزه اشاره کرد و گفت: معظم له بر نقش ارزنده حوزه و دانشگاه در روند تحولات فکری و فرهنگی تاکید داشتند و در این زمینه دنبال اختلاف بین دانشگاه و حوزه است.

اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در این نشست گفت:
تأمل در زندگينامه کساني چون شهیدان طالقاني، بهشتي و مطهری مي‌تواند براي ما درس‌آموز باشد و ما بايد ياد بگيريم و يادگيري ‌هاي گذشته را هم مرور کنيم و از جمله اينکه بايد مد نظر داشته باشيم که آيت الله مطهري صداي مخالف را گوش کردند و از نظرات مخالفين و رقباء کاملاً شناخت پيدا کردند و بدين لحاظ توانستند تأثيرگذاري ماندگاري هم در جامعه داشته باشند.

‌رییس دانشگاه ازاداسلامی جیرفت، با بيان اينکه با شهادت آيت الله شهيد مفتح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه ايران مطرح گرديد و خيلي زود ما در کنار هم قرار گرفتيم و در جامعه هم احترام والايي داريم، يادآور شد: اما بايد پرسيد، چرا وحدت؟، آيا فقط به خاطر تأکيد حضرت امام (ره) به دنبال وحدت بود يا اين وحدت ملزومات و زواياي ديگري هم دارد.

وی افزود: اتحاد حوزه و دانشگاه يک ضرورت ملي است، چون به تنهايي نمي‌توان به اهداف اصلي دست يافت و بدين لحاظ بايد به صورت جمعي فعاليت کرد تا حوزه و دانشگاه بتوانند انتظارت جامعه را برآورده نمايند.

وی يادآور شد: حوزه و دانشگاه بايد با گفتگو، تعامل، همکاري، هم افزايي و تشريک مساعي به هم نزديک شوند و سپس صادقانه ضمن کمک به همديگر، به نقد متقابل هم بپردازند تا توان تأثيرگذاري در جامعه را داشته باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true