×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و ضمن دعا برای شفای عاجل مریضان مبتلا به این بیماری گفت: مسئله مهم این است که ما باید در جامعه ای که زندگی می کنیم، وظایفمان را بشناسیم؛ اینگونه نیست که نسبت به یکدیگر مسئولیت نداشته باشیم؛ مسئولیت بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه فقها، مراجع تقلید و امام راحل در رساله های خود این دسته مسائل را بیان کرده اند، عنوان کرد: در روایتی آمده است که اگر فردی پوست خربزه ای در مسیر مردم بر زمین بیاندازد و یک نفر در اثر آن بر زمین بیافتد و آسیب ببیند، فردی که پوست بر زمین انداخته، ضامن است.

رئیس جامعه روحانیت مبارز افزود: به این معنا که از لحظه ابتدایی که فرد آسیب دیده است؛ تمام هزینه ها تا بهبودی به گردن فردی است که پوست خربزه را بر زمین انداخته است؛ البته گذشته از اینکه فرد در این مسئله گناه بزرگی مرتکب شده؛ بنابراین در هر شرایط آدمی باید مراقب باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در مورد بیماری کرونا نیز چنانچه فردی احتمال می دهد و یا می داند که مبتلا به این بیماری است، اگر در اجتماعی حضور پیدا کند ممکن است از ناحیه او فردی به این ویروس مبتلا شود؛ آن فرد مسئول و ضامن است و چنانچه آن فرد مبتلا شده فوت شود ضامن جان او نیز همان فردی است که او را آلوده کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه مسائل یاد شده نشان اهمیت اسلام به امور اجتماعی و وظیفه انسانی نسبت به جامعه است، اظهار کرد: در این ایام متأسفانه مردم کرونا را فراموش کرده اند و فقط عید نوروز یادشان آمده است که باید حتما اقلام مربوط به این عید را تهیه کنند.

وی با اشاره به سخن یکی از مسئولان در خصوص شلوغ بودن بازارها در سطح کشور ابراز کرد: چرا مردم اینقدر بی دقتی و بی احتیاطی می کنند، مگر نوروز چه مسئله مهمی است که برای تهیه اقلام خود در اماکن مختلف جمع می شوند و فضا را آلوده می کنند؛ این کار بسیار خطرناک است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به مطلب فوق و تأکید بر اینکه در این اقدام فرد از نظر اجتماعی، دینی، اخلاقی و وجدانی مسئول است، گفت: شاهد هستیم که مسئولان توصیه می کنند که مردم در منازل بمانند؛ چنانچه همه به منازل بروند و بیرون نیایند، دیگر جایی شلوغ نمی شود و بیماری توسعه پیدا نمی کند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه نیز توصیه ها و بیانات مفصلی را بیان کرده اند، تصریح کرد: مردم فهیم و رشید ما، مردمی هستند که در تمامی مسائل مهم حضور دارند؛ بنابراین این بیماری را نیز جدی بگیرند و واقعا احساس کنند که این مسئله یک خطر است.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم ایران درخواست می کنم که به توصیه های پزشکان توجه کنند؛ همانگونه که پزشکان می گویند این مسئله جدی است و شوخی ندارد در منازلشان بمانند و به مطالعه و کارهای خود مشغول باشند تا ان شاالله این امر موجب ریشه کن شدن این بیماری و بهبودی همه بیماران مبتلا خواهد شد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true