×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار شانزدهمین گزارش مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ چندجانبه گرایی در روابط بین الملل و گواهی بر پایبندی تهران به تعهدات بین‌المللی‌اش خواند.

در این گزارش، همانند پانزده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

برجام عملا تمام شده است/ لزوم اعلان جدی پایان برجام به تمام دنیا

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به شانزدهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی ایران و کاهش تعهدات برجام گفت: چرا غربی ها مدام به ما در خصوص راست آزمایی می گویند و چرا خودشان در این زمینه اقدام نمی کنند.

وی ادامه داد: آنان وعده هایی دادند و اسنادی را در این زمینه امضاء کردند اما به تعهدات پایبند نبوده اند؛ همه تعهدات جمهوری اسلامی ایران درست در می آید اما تمامی وعده های غربی ها خلاف واقع می شوند و بعد هم ایران اسلامی محکوم می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها که متخلف هستند همواره در صدر قرار گرفته اند، این مسئله نشان می دهد که دنیای استکبار طرف ملت ها نیست و همواره به کشورهای تو سری خور نیاز دارد تا بتواند منابع آنها را چپاول و غارت کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا اظهار کرد: اگر امروز مشاهده می کنید که جمهوری اسلامی ایران با قوت و قدرت پیش می رود؛ دنیای غرب به دنبال این است که مسیر ایران اسلامی را کند کنند؛ اما به لطف خدا و مدیریت و سکانداری رهبر معظم انقلاب این مسیر با قوت و قدرت پیش رفته و خواهد رفت.

وی با تأکید بر اینکه برجام عملا تمام شده است، ابراز کرد: چیزی به نام برجام باقی نمانده است؛ برجامی که با کینه و عدوات پاره و نقض شد و ما نیز نباید خودمان را در برجام نگه داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید در یک اعلان جدی پایان برجام را به مردم و دنیا اعلام کنیم که کشورهای اروپایی نتوانستند به تعهدات خود وفا کنند بنابراین باید گام نهایی برداشته شود.

فعالیت های هسته ای ایران ریشه در اعتقادات مذهبی و دینی دارد/باید در یک گام تمامی مفاد برجام را به اتمام برسانیم

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی از عملکرد هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: در فرآیند غنی سازی و مباحث هسته ای، فصل الخطاب کشور ما منویات مقام معظم رهبری است.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت های مد نظر جمهوری اسلامی ایران در حدود متعارفی است که نیاز کشورمان را تأمین می کند و مطمئنا ما با این نگاه حرکت و اقدام کرده ایم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدامات جمهور اسلامی ایران در زمینه هسته ای ریشه در اعتقادات مذهبی و دینی ما دارد که منطبق بر احکام شرعی و مد نظر علما و مقام معظم رهبری بوده است؛ بنابراین ما هیچ گونه تخطی نسبت به آن چه که مدعی بوده ایم، نکرده ایم.

وی عنوان کرد: آنچه که ما  در تعهدات برجامی باید انجام می شد طی پنج مرحله پشت سر گذاشته ایم و تا به امروز هیچ رویکرد مثبتی از ناحیه کشورهای مذاکره کننده ندیده ایم.

کمالی پور با تأکید بر اینکه چیزی به نام برجام در کشور وجود ندارد، گفت: برجام زمانی می توانست به عنوان یک قرار داد مورد توافق طرفین و مورد استناد قرار گیرد که هر کدام نسبت به تعهدات خود عمل کنند و این در حالی است که کشورهای اروپایی به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده اند و آمریکا نیز از برجام خارج شد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چنانچه چیزی از مفاد برجام باقی مانده است؛ ما باید در یک گام تمامی آنها را به اتمام برسانیم و فعالیت خودمان را انجام دهیم و نگاهمان نباید به کشورهای غربی باشد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true