×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ معصومه کاردوست در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص سیره شخصیتی و اخلاقی شهید الله دادی گفت: ایشان از همان دوران جوانی فردی مومن، متدین، صبور، راز دار، مسئولیت‌پذیر، ساده زیست، مردم دار، ولایت‌مدار و به معنای حقیقی کلمه یک بسیجی مخلص بودند.

شهید الله دادی مقید به سیره ائمه اطهار علیه السلام بود

وی ادامه داد: شهید الله دادی مقید به رفتار و سیره ائمه اطهار علیه السلام و پیامبر اکرم (ص) بودند چنانکه همواره چهره تبسم بر لب داشتند و قبل از آنکه دیگران به ایشان سلام کنند، سلام و با گرمی احوال پرسی می کردند؛ با پیران به زبان پیری و با احترام برخورد می کردند، کنارشان می نشستند و با حوصله به سخنانشان گوش و به آنان امید به زندگی می دادند.

همسر شهید الله دادی با بیان اینکه شهید با بچه ها و کودکان به زبان کودکی سلام می دادند، تصریح کرد: با آنها شوخی می کردند و هر زمان بچه های فامیل ایشان را می دیدند با اشتیاق به سمت شهید الله دادی می دویدند و از همدیگر سبقت می گرفتند.

کاردوست با اشاره به اینکه شهید الله دادی به دنبال تشریفات و تجملات نبودند، عنوان کرد: برخی اوقات از محل کار تماس می گرفتند و در مورد ناهار سوال می کردند؛ اگر می گفتم قورمه سبزی می گفتند آب غذا را زیاد کن که مهمان داریم؛ نه اینکه ایشان برای مهمان احترام قائل نباشند بلکه اهل تشریفات نبودند و به یک غذا اکتفا می کردند.

احترام خاص شهید الله دادی به والدینشان

وی گفت: شهید معتقد بود که اگر من از بیرون غذا سفارش دهم و یا چند نوع غذا بر سر سفره بگذارم زمانی که من بخواهم به منزل طرف مقابل بروم او هم می خواهد به همین صورت جبران کند و در این شرایط با هم راحت نیستیم و کم کم رفت و آمدها کم می شود و صله رحم از بین می رود.

همسر شهید الله دادی با تأکید بر اینکه شهید در برخورد با والدینشان احترام خاصی قائل بودند، اظهار کرد: با همه مشغله و مسئولیت هایی که داشتند به آنها سر می زدند؛ دست آنان را می بوسیدند و با احترام به سخنان و درد و دل هایشان گوش می دادند.

کاردوست ادامه داد: برای عوض شدن حال و هوا همه خواهر و برادرها را به دامان طبیعت دعوت می کرد تا دور هم جمع شوند و به همه خانواده خوش بگذرد؛ همچنین گاهی اوقات والدین را به منظور زیارت امام رضا علیه السلام به مشهد می بردند تا نبود چند ماه را در حد امکان جبران کنند.

تأکید شهید در به جا آوردن صله رحم

وی بیان کرد: شهید الله دادی به صله رحم بسیار اهمیت می دادند و با آنکه وقتشان محدود بود تلاش می کردند به همه فامیل سر بزنند و چنانچه نمی توانستند در حد یک احوال پرسی حتما به بزرگان سر می زدند.

همسر شهید الله دادی در خصوص برخورد شهید با خانواده و فرزندان اظهار کرد: با من به عنوان همسر و با فرزندان به عنوان یک پدر مهربان و وظیفه شناس با همان لبخند ملیح همیشگی وارد منزل که می شدند کفش ها را داخل جاکفشی می گذاشتند و به منزل سلام (السلام علیکم و رحمه الله و برکاته) می دادند.

کاردوست افزود: بعد یکی یکی بچه‌ها را سلام می دادند، روبوسی می‌کردند و احوالشان را می‌پرسیدند؛  از مدرسه، درس و مشق بچه ها می پرسیدند و  اگر نیاز بود تذکرات و توصیه هایی می کردند و در زمان استراحت از خاطرات گذشته با آنها می‌گفتند و با چند جک و شوخی حال و هوای بچه‌ها را عوض می‌کردند که احساس غربت و دلتنگی نکند و در کنار اینها رهنمودهایی هم برای آنها داشتند که بیان می کردند.

فعالیت مستشاری شهید الله دادی از سال ۱۳۹۰ در سوریه

وی با تأکید بر اینکه شهید الله دادی از دوران جوانی راه خود را انتخاب کرده بودند و مقید به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند، ابراز کرد: زمانی که متوجه شدند در جبهه های حق علیه باطل نیاز به وجود آنهاست پس از گرفتن دیپلم وارد سپاه در سال ۶۱ شدند و پس از آموزش نظامی وارد جبهه های جنوب شدند و تا پایان جنگ از کشور خود دفاع کردند.

همسر شهید الله دادی ابراز کرد: شهید پس از دوران جنگ به منظور برقراری امنیت و پاکسازی اشرار از استان کرمان و سیستان و بلوچستان کوشیدند و پس از آن در هر زمینه ای به منظور حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب حضور داشتند.

کاردوست تصریح کرد: شهید الله دادی در سال ۱۳۹۰ زمانی که احساس کردند در جبهه مقاومت نیاز به ایشان است به دعوت سردار سلیمانی به سوریه به عنوان مستشار نظامی به منظور کمک به براداران سوری و لبنانی اعزام شدند تا دست داعش و تکفیری ها را کوتاه کنند که حرم عمه سادات حضرت زینب کبری سلام الله علیها به دست نا اهلان و نامحرمان نرسد و در همین راه پس از ۳۵ سال خدمت در سال ۹۳ به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سخن شهید الله دادی پس از شنیدن سخنرانی های رهبری چه بود؟

وی گفت: شهید الله دادی مقید و مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری بودند و زمانی که سخنرانی ایشان از تلویزیون پخش می شد با احترام و با دقت به فرمایشات معظم له گوش می دادند و چنانچه به مأموریت می رفتند به بچه ها می گفتند که سخنان رهبری را ضبط کنند تا زمانی که برگشتند گوش دهند و زمانی که سخنان مقام معظم رهبری به اتمام می رسید می گفتند « روحی فداک یا سیدعلی» .

همسر شهید الله دادی بیان کرد: زمانی که شهید فرماندهی  سپاه یزد را به عهده داشتند، مقام معظم رهبری سفری به استان یزد داشتند و مسئولیت امنیت شهر را باید توسط فرماندهی ارشد تأمین می شد به همین علت شهید خیلی استرش داشتند و صبح زود به محل کار می رفتند و شب ها دیر وقت به منزل می آمدند.

کاردوست با اشاره به اینکه آن سال سرمای بی سابقه ای در استان یزد حاکم بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه ریه های شهید الله دادی شیمیایی شده بود به محض سرما خوردگی باید سرو وصل می کردند و بستری می شدند و متأسفانه در آن سال سرما خوردند و هر روز باید به منظور زدن آمپول درمانگاه می رفتند و با دمنوش و دارو خود را سر پا نگه داشتند.

خوشحالی شهید الله دادی از رضایت و تبسم رهبری

وی ادامه داد: شهید کارهای تشریفاتی لازم را انجام دادند تا روز موعود فرا رسید و مقام معظم رهبری به یزد تشریف آوردند؛ معظم له روز اول دیدار مردمی در میدان امیر چخماق داشتند و روز دوم از تیپ الغدیر یزد سان دیدند می کردند.

همسر شهید الله دادی اظهار کرد: صبح روز دوم مقام معظم رهبری، مسئولین لشگری، نماینده ولی فقیه استان و استاندار یزد وارد تیپ شدند و پس از قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام از سان دیدن کردند و پس از آن شهید الله دادی به پشت تریبون رفتند و ضمن ادای احترام و خوشامدگویی گزارش خود را ارائه دادند و بعد از آن به جایگاه رفتند و پشت سر مقام معظم رهبری نشستند.

کاردوست افزود: شهید الله دادی گفتند آقا با تبسمی به من نگاه کردند و فرمودند خوب بود، بعد از چند ثانیه دوباره فرمودند خیلی خوب بود و بار سوم با همان لبخند ملی فرمودند خیلی خیلی خوب بود؛ ایشان آنقدر خوشحال بودند که گفتند همین برای من کافی است و مایه افتخار و سعادت من است که نائب امام زمان و ولی فقیه از من راضی باشد و با تبسم رضایت خود را ابراز کند.

تأکید شهید بر سر لوحه قرار دادن رهنمودهای نائب امام زمان (عج) در زندگی

وی تصریح کرد: شهید همواره به من و فرزندانم تأکید داشتند که ما مسلمان هستیم و شیعه آن هم شیعه اثنی عشری پس باید از فرامین دین که همان اطاعت از قرآن و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیه السلام است، اطلاعت کنیم و بر طبق آیه شریفه «أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ»  در زمانی که امام زمان در پرده غیبت قرار دارند وظیفه داریم از جانشین ایشان تبعیت و پیروی کنیم.

همسر شهید الله دادی ادامه داد: شهید تأکید داشتند که ما باید از رهنمودها و راهنمائی های جانشین امام زمان را سر لوحه زندگی قرار دهیم تا به سعادت دنیا و آخرت برسیم و گرنه خدایی نکرده بین ما و ائمه فاصله می افتد و تاریخ دوباره تکرار می شود.

کاردوست با بیان اینکه مردم با رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره در صحنه هستند و حمایت خود را از انقلاب و رهبری نشان داده اند، ابراز کرد: همچنان که دو هفته گذشته مشت محکمی بر دهان اغتشاشگران و منافقین دشمنان داخلی و خارجی زدند.

جوانان رهبری را تنها نگذارند و مطیع امر ایشان باشند

وی افزود: شهید همواره توصیه داشتند که هر کاری را می خواهید انجام دهید برای رضای خدا باشد؛ وقتی نیت الهی شد کار مفید واقع می شود حال چه درس خواندن باشد یا خدمت رساندن به مردم؛ همچنین شهید الله دادی تاکید به انجام وظیفه در برابر واجبات و تکالیف دینی اعم از نماز روزه و … داشتند.

همسر شهید الله دادی در خصوص وظیفه جوانان در قبال شهداء اظهار کرد: خدا رو شکر جوانان ما آگاه و عاقل هستند و می دانند وصیت تمام شهداء این بوده است که امام و رهبری را تنها نگذاریم و پیرو و مطیع امر ایشان باشیم و از ارزش‌های انقلاب دفاع کرده و راه شهدا را فراموش نکنیم که تنها راه رسیدن به سعادت همین است و برای استقلال و پیشرفت کشور باید کوشا باشیم.

کاردوست در رابطه با نحوه شهادت شهید الله دادی اظهار کرد: شهید به عنوان مستشار نظامی در کنار رزمندگان سوری و لبنانی فعالیت داشت؛ روز ۲۸ دی ماه سال ۱۳۹۳ برای بازدید از خط سوریه بر بلندی‌های جولان رفته بودند که ماشین آنها مورد اصابت  موشک های رژیم صهیونیستی قرار می گیرد و علاوه بر شهید الله دادی، جهاد مغنیه و ۵ تن دیگر از فرماندهان حزب الله به شهادت می‌رسند.

حس کردم حاجی شهید شده اما با آن استرس وضو گرفتم و نماز خواندم

وی افزود: ۲۸ دی ماه روز یکشنبه بود که مدارس لبنان تعطیل بودند و ما با چند نفر از دوستانمان برای تفریح به جنوب رفته بودیم؛ در آنجا نمی توانستیم از تلفن همراه استفاده کنیم و حس می کردم اتفاقی افتاده است اما نمی دانستیم چه شده است و تا نزدیک غروب که برگشتیم متوجه شدم عمه جهاد مغنیه گریان از ساختمان بیرون آمد از ایشان پرسیدیم چه شده گفتند جهاد شهید شده و در این لحظه به من انگار الهام شد که همسرم شهید شده است.

همسر شهید الله دادی ابراز کرد: پس از خداحافظی از دوستان به منزل آمدم و تلویزیون را روشن کردم، دیدم شبکه خبر زیر نویس می کند که سه ماشین از حزب الله مورد اصابت موشک اسرائیل قرار گرفته است، دیگر حس کردم که شهید الله دادی در یکی از این ماشین ها بوده با استرسی که داشتم وضو گرفتم و نماز خواندم.

کاردوست افزود: به منزل یکی از دوستان که در یک بلوک زندگی می کردیم رفتم دیدم دو تن از نیروهای حزب الله مقابل درب منزل آنان ایستاده اند آنها را شناختم و با آنکه درب باز بود همسایه جلوی در آمدند و مرا به داخل منزل تعارف کردند و در آنجا دیدم سه تن دیگر از دوستانمان حضور دارند.

وی گفت: در آنجا پرسیدم چه خبر از سوریه، گفتند سلامتی خبری نیست، گفتم از حاجی چه خبر زیر نویس تلویزیون شده گفتند داریم پیگیری می کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده است حالا شما بنشینید خط ها خراب هستند تا ببینیم می شود تماس گرفت؛ دلشوره گرفته بودم و می دانستم حاجی شهید شده است و آنها نمی خواهند به من چیزی بگویند.

همسر شهید الله دادی در پایان خاطر نشان کرد: چندین بار سوال کردم چه خبر شده اگر اتفاقی افتاده به من بگویید من آمادگی اش را دارم؛ تا اینکه گفتند حاجی از ناحیه پا مجروح شده و در بیمارستان است؛ باز من از آنها خواستم که حقیقت را بگویند و گفتم اگر حاجی مجروح شده بود به من زنگ می زدند و خبر سلامتی شان را می دادند تا اینکه خبر شهادت شهید را به من دادند.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true