×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سوم اردیبهشت ماه اولین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران، ماهواره نور توسط نیرو هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت که پرتاب این ماهواره از نظر ایالات متحده نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پس از این موضع گیری سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: هیچ قطعنامه ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آنرا نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می دهد.

قدرت نمایی ایران با پرتاب ماهواره نور

احمد حمزه در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور موجب غرور ملی ایرانیان شد، گفت: این اقدام بسیار بزرگ و ارزشمند است چرا که غرور ملی را در وجود ملت ایران به منحصه ظهور گذاشت و از سوی دیگر فعالیت انجام شده شاهکار بزرگی است که تمامی سازمان های اطلاعاتی دنیا که دارای وسایل پیشرفته هستند؛ از پیگیری و رصد ماهواره نور عقب ماندند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ادامه داد: نیرو هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست خارج از دید نامحرمان پرتاب ماهواره نور را پیش ببرد و پس از پرتاب و اعلام جمهوری اسلامی ایران، آنها متوجه شدند که نیروی هوا و فضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی دست به چنین کار بزرگی زده است.

وی با اشاره به اینکه اقدام صورت گرفته نشانه پیشرفت خیلی خوب جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: نیرو هوا و فضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی توانست از سکوهای سیاری که دشمن نمی تواند به آنها نظارت داشته باشد به راحتی ماهواره نور را پرتاب کند.

حمزه بیان کرد: شاهد بودیم که این ماهواره سوخت جامد می سوزاند و این مسئله کار ما را در پروازهای آینده ساده تر خواهد کرد و این نشان دهنده این است که ما از لحاظ علمی، تکنولوژی و فنی به جایگاه بالایی در صنایع فضایی دست پیدا کرده ایم و محاسبات دقیق نیروها و دانشمندان ما موجب شد که ماهواره در مداری که از قبل تعیین شده بود با موفقیت قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: پرتاب ماهواره نور توسط نیرو هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پیام را برای ما دارد که ان شاالله در حرکت های بعدی با توجه به تجربیاتی که به دست آورده ایم کارمان بسیار راحت و ساده تر خواهد بود چرا که راه برای ما به سمت فضا باز شده است.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس تأکید کرد: کارهایی که این ماهواره برای ما می تواند انجام دهد، خود این مسئله بسیار مهم و بزرگ است؛ زمانی که ما اعلام می کنیم ماهواره نظامی است و کارکرد نظامی برای ما دارد؛ خود این موضوع دستاورد و قدرت نمایی بزرگ برای کشور و ملت ایران در دنیا است.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم که خبرنگاران کشوری در این عرصه عنوان کرده بودند که ایران ابر قدرت شد، اظهار کرد: اینکه ما اعلام می کنیم ماهواره نظامی به فضا می فرستیم نشان می دهد که ما هراسی از واکنش دشمنان خود نداریم.

حمزه با بیان اینکه علت خشم کشورهای آمریکا و انگلیس به دلیل قدرت نمایی ایران است، گفت: ایران به عنوان یک قدرت نظامی صاحب قدرت فضایی نیز شده است و این مسئله را آنان به راحتی نمی توانند بپذیرند؛ از سوی دیگر این ماهواره می تواند ما را در سنجش اطلاعات از راه دور و مطالعاتی که نیاز داریم، کمک کند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس خاطر نشان کرد: ماهواره نور دو به زودی پرتاب خواهد شد و ما باید دفاع و حمایت جانانه از عزیزان سپاه پاسداران انجام دهیم.

با پرتاب ماهواره نور چشم دفاعی و امنیتی ایران در آسمان جهان قرار گرفت

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه پرتاب ماهواره نور نشان از توانایی علمی در دفاع نظامی کشور است، گفت: اینکه سپاه به عنوان سمبل و نماینده نیروهای نظامی و دفاعی کشور به تکنولوژی ماهواره دسترسی پیدا کرده  است و می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنند جای خوشحالی دارد و این مهم غرور آفرین است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه برای اولین بار این پرتاب موفق انجام شده، تصریح کرد: ماهواره نور زنده و در ارتباط با زمین است و جالب تر آنکه این کار زمانی توسط سپاه انجام شده که جمهوری اسلامی ایران چندین سال پی در پی تحت تحریم بوده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس بیان کرد: ما توانستیم در کنار معدود کشورهای توسعه یافته؛ چشمی بر فراز جهان داشته باشیم و از این بابت این مسئله بسیار  غرور آفرین و مایه امید بخشی جوانان وطن دوست است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس با فشار تحریم ها، قصد زمین گیر کردن اقتصاد و توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران و توهم موفقیت با موج دوم تحریم ها را داشتند و طبیعی است که با چنین پرتابی غافلگیرانه موضع بگیرند چرا که اصلا انتظار آن را نداشتند.

امیری خامکانی تأکید کرد: غربی ها گمان نمی کردند که این اتفاق رخ دهد چرا که فاصله زمین گیر کردن آنها تا پرتاب ماهواره سپاه؛ فاصله زمین تا آسمان است؛ بنابراین با این اقدام غرور ملی جوانان و کشور به وجد آمد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با پرتاب ماهواره نور چشم دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی در آسمان جهان قرار گرفت و به مردم دنیا و ایران نشان داده شد که از تصمیم تحریم کنندگان تا واقعیت فاصله زمین تا آسمان است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true