×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امام خمینی(ره) پس از وقوع فاجعه در مکه برای حجاج ایرانی بیانیه بی سابقه ای را صادر کردند که در آن ضمن محکوم کردن رژیم آل سعود، قول دادند که حتما باید این مسئله پیگیری شود؛ امام راحل یک جمله کلیدی و معنی داری را در پیامشان گنجاندن که ما اگر از قدس شریف، صدام و آمریکا بگذریم از آل سعود نمی گذریم.

 

 

به گزارش ناب نیوز؛ سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به سالروز فاجعه سال ۶۶ حجاج ایرانی و بیان اینکه رژیم آل سعود یک رژیم دست نشانده است، گفت: این رژیم هیچ گاه به فکر جان مسلمانان، منافع جهان اسلام و جایگاه اسلام نبوده است.

وی ادامه داد: با نگاه به تاریخ مشاهده خواهیم کرد که این خاندان پلید با قتل، غارت و تبهکاری روی کار آمده اند که البته حمایت های انگلیس پلید در این راستا نیز وجود داشته است؛ این رژیم فعالیت های خود را از منطقه نجد با قتل عام پسر عموها و تجاوز به زنان آغاز کردند.

سیاست انگلیس حفظ منافع و استفاده از دولت هاست

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: انگلستان بر اساس سیاستش همواره به دنبال این است تا از دولت هایی که حمایت می کنند آمادگی انجام هر گونه جنایتی را برای حفظ منافع و تاج و تختشان انجام دهند و این مسئله در خصوص رضا شاه در ایران و صدام در عراق صدق می کند.

سید افقهی با بیان اینکه با ورود سلاح گرم به عربستان، رژیم آل سعود مردم را درو کردند تا به مکه و مدینه رسیدند، ابراز کرد: عبدالله بن عبدالعزیز جسارت معروفی را نسبت به مقبره مبارک رسول اکرم(ص) انجام داد؛ او با چکمه به قبر پیامبر لگد زدند و گفت پاشو و از خودت دفاع کن؛ بعد از آن قبرستان بقیع را تخریب کرد.

وی افزود: عبدالله ابن عبدالعزیز تلاش برای تخریب گنبد و گلدسته مسجد النبی داشت که جهان اسلام بر علیه آن قیام کرد و او را تبعید کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و طبق فرمان امام خمینی(ره) هر سال که حجاج به حج مشرف می شدند دو راهبرد و راهپیمایی را یکی در مدینه با عنوان وحدت جهان اسلام و دیگری در مکه به نام برائت از مشرکین انجام می دادند.

هراس آمریکا و هم پیمانانش از برگزاری مراسم برائت از مشرکین توسط ایران

سید افقهی اظهار کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود متوجه شدند که اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد این فرهنگ سیاسی را در کنگره عظیم و میلیونی حج انجام دهد، منافعشان خطر ساز می شود؛ فلذا رژیم آل سعود ابتدا راهپیمایی مدینه را بسیار تاکتیکی و موزیانه متوقف کردند.

وی با بیان اینکه موضوع حج مبحث کل مسلمین در سرزمین جهان اسلام است و درست که آل سعود بر آن سرزمین حکومت می کنند ولیکن در اینجا منافع تمامی مسلمانان مطرح است، گفت: این در حالی بود که ما در مدینه علیه آل سعود شعار نمی دادیم و فقط علیه کفر جهانی شعار داده می شد؛ در مکه نیز مگر شما مشرک هستید که از مراسم برائت از مشرکین ناراحت می شوید.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آل سعود عنوان می کرد که سیاسی کردن حج ممنوع است، ادامه داد: هر ساله در پیام های حج مان مقام معظم رهبری از حج به عنوان حج ابراهیمی یاد می کنند و عربستان از واژه حج ابراهیمی بسیار وحشت دارد؛ چرا که حج ابراهیمی یعنی برخورد با جنایات آمریکا، صدام و رژیم صهیونیستی.

سید افقهی ضمن بیان اینکه عربستان تحت فشار آمریکا و اسرائیل بودند که چرا شما اجازه می دهید ایرانی ها کار سیاسی انجام دهند در حالی که حج یک فریضه عبادی است، ابراز کرد: آل سعود موفق شد که راهپیمایی مدینه علیه کفر جهانی را تعطیل کند.

در مراسم برائت از مشرکین سال ۶۶ بوی خون می آمد

وی افزود: در خصوص راهپیمایی در مکه نیز رژیم آل سعود عنوان کرد که با برگزاری این مراسم نظم حج به هم می خورد؛ این در حالی بود که مراسم برائت از مشرکین بسیار مسالمت آمیز و با سر دادن شعار مرگ بر مشرکین برگزار می شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: آل سعود در خصوص مراسم برائت از مشرکین گفتند به جای راهپیمایی میتینگ برگزار کنید؛ به این صورت که زمانی که حجاج جمع می شدند و مسئول زائران سخنرانی می کرد بدون سر دادن شعار به سمت مسجد الحرم حرکت می کردند و نماز مغرب و عشا برگزار می شد.

سید افقهی عنوان کرد: رژیم آل سعود مجددا فشار آوردند که میتینگ مراسم برائت از مشرکین باید به خارج از شهر منتقل شود؛ آنها سال حتی می خواستند حج را متوقف کنند و ما را از انجام مناسک حج منع کنند.

وی با تأکید بر اینکه در مراسم برائت از مشرکین سال ۶۶ بوی خون می آمد، تصریح کرد: در آن سال حجاج بعد از برگزاری میتینگ بدون شعار و آرام روانه مسجد الحرام برای اقامه نماز شدند چند پل هوایی و ساختمان بلند و مشرف به مکه در آنجا بود که ناگهان از بالا و پائین سنگ، چوب، کلوخ و …. بر سر مردم آوار شد و سپس حجاج را به رگبار بستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: امام خمینی(ره) پس از وقوع فاجعه در مکه برای حجاج ایرانی بیانیه بی سابقه ای را صادر کردند که در آن ضمن محکوم کردن رژیم آل سعود، قول دادند که حتما باید این مسئله پیگیری شود؛ امام راحل یک جمله کلیدی و معنی داری را در پیامشان گنجاندن که ما اگر از قدس شریف، صدام و آمریکا بگذریم از آل سعود نمی گذریم.

قداست یک اصل قرآنی در فاجعه سال ۶۶ حجاج ایرانی شکسته شد

سید افقهی اظهار کرد: من تعجب کردم که امام راحل چگونه از صدام که هشت سال به کشورمان آسیب رسانده است، آمریکایی که در سطح جهان جنایاتش بر کسی پوشیده نیست و رژیم صهیونیستی که قدس شریف و فلسطین را اشغال کرده است می گویند اگر بگذریم از عربستان نمی گذریم.

وی ادامه داد: زمانی که عمیق تر به این مسئله نگاه می اندازیم؛ مشاهده می کنیم که بیان کردن این مسئله از سوی امام صرفا شهادت حجاج نبوده است اگر چه قتل این حجاج برای ما ارزش دارد؛ اما امام به نکته ای بالاتر و مقدس تر اشاره دارند و آن شکسته شدن حرمت حرم است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در قرآن کریم آمده است هر کس وارد حریم حرم شود در امن و امان به سر می برد و هیچ کس حق تعرض به حجاج بیت الله الرحام را ندارد و این یک اصل و قداست قرآنی است که تا پایان کار رژیم آل سعود قابل جبران نیست.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true