×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الله پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی کشور در زمینه مقابله و پیشگیری بیماری ویروس کرونا گفت: در خصوص گروه های جهادی و کمک به مردم اقدماتی انجام  و ابلاغیه هایی در این زمینه به استان ها داده شده و همچنین دو جلسه استانی در سپاه ثارالله به این منظور برگزار شده است و ابلاغیه هایی نیز در این راستا داده ایم.

وی با اشاره به فعالیت های بسیار زیاد بسیج جامعه پزشکی و دانشجویی استان در این عرصه عنوان کرد: ضد عفونی ۱۳۰ واحد از اماکن مذهبی، مدارس و مساجد انجام شده است؛ همچنین ضد عفونی معابر و اماکن عمومی در حاشیه شهر کرمان در دو محل الله آباد و شهرک صنعتی توسط بسیج دانشجویی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه توزیع ۲۰۰ بسته اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده توسط گروه های جهادی انجام شده است، تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگر می توان به توزیع دو هزار ماسک و دستکش و توزیع ۸۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده در سطح استان اشاره کرد.

پاداش با اشاره به اعزام و به کارگیری گروه های جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی عنوان کرد: ۳۵ گروه جهادی با تعداد ۳۲۰ نفر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که گفتنی است این گروه های جهادی از بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی استان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید و توزیع بیش از ۵ هزار بروشور آموزشی انجام شده است، اظهار کرد: همچنین آموزش چهره به چهره تاکنون برای بیش از هزار و ۲۰۰ فرد صورت گرفته است که این کار عمدتا در مناطق کم برخوردار و جاهایی که افراد با سنین بالا دسترسی به اخبار و اطلاعات رسانه ندارند، انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه کارگاه تولید ماسک در استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر در خصوص تأمین پارچه مشکلاتی داریم که پیگیر حل شدن این مورد هستیم و همچنین ۵ آزمایشگاه را بسیج دانشجویی توانسته اند پیگیری کنند که دو واحد آزمایشگاه برای تولید ژل و سه آزمایشگاه به منظور تولید مواد ضد عفونی کننده در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: با فراخوان بسیج جامعه پزشکی بیش از ۱۰۰ پزشک اعلام آمادگی کرده اند تا در صورت نیاز به دانشگاه علوم پزشکی استان اعزام شوند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true