×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ هفته گذشته حساب کاربری نمایندگی فرانسه در توئیتر نوشته بود که کشورش به همراه آلمان و انگلیس به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه پروازها به ایران و انجام بازرسی‌ها در این کشور کمک مالی کرده‌اند.
این حساب کاربری در توئیت دیگری نوشته بود که ” فرانسه بدین ترتیب حمایت خودش از برجام و کار آژانس و بازرسان آن را اعلام می‌دازد. راستی‌آزمایی‌ها و بازرسی‌های آژانس در ایران حائز اهمیت اساسی است. پاریس از ایران می‌خواهد به اجرای کامل توافق بازگشته و به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند”.

بر طبق توافق نامه برجام تعهدات معین و مشخصی برای کشورهای اروپایی درج شده در حالی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده اند؛ بنابراین بیان کردن چنین اظهاراتی از ناحیه کشورهای غربی و هم پیمانان آمریکا بعید نیست.

برخی از کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که اروپایی ها به خوبی دریافته اند توانایی مقابله با آمریکایی ها را ندارند و برای جلوگیری از تضعیف جایگاه شان در برابر افکار عمومی دنیا، درصدد فضاسازی سیاسی علیه ایران هستند و کشورهای اروپایی حاضر در برجام وقتی به تعهداتشان عمل کردند، می تواند در خصوص مفاد برجام صرفا مطابق مقررات اظهارنظر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به درخواست نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی کامل به برجام گفت: کشورهای اروپایی آلمان و فرانسه به تعهدات خود عمل نکرده اند تا دوباره مذاکره کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی کشورهای غربی به تعهدات پای میز مذاکره پایبند نبوده اند، موارد دیگری که عنوان می کنند را نیز انجام نخواهند داد.

وی در پایان با اشاره به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در خصوص حضور آمریکا در برجام خاطر نشان کرد: این اظهارت نشان از بازی آمریکا است.

به گزارش راه آرمان؛ پیش از این نیز رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان خواستار تنظیم توافق جدید با ایران در موضوع هسته ای و مسائل منطقه ای شده بود. «نوبرت روتگن» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان با طرح درخواست انعقاد توافق هسته‌ای جدید با ایران، مدعی شد که هدف برجام، جلوگیری از دستیابی به توانمندی تسلیحات هسته‌ای ایران بود و بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام ، ایران هم‌اکنون بار دیگر تهدیدات را آغاز کرده است بنابراین ضروری است که توافق جدیدی را آغاز کنیم که با لحاظ کردن مسائل منطقه‌ای، فراگیرتر و گسترده‌تر باشد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true