×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن علیه السلام گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام در سال سوم هجری در بیت نور حضرت امیر المومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متولد و در سال ۵۰ هجری به واسطه زهری که از سوی معاویه به همسر این امام بزرگوار داده شده بود با دهان روزه به شهادت رسیدند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه مجموع عمر گرانبهای امام حسن مجتبی علیه السلام ۴۷ سال  و دوران امامت ایشان ۱۰ سال بوده است، ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام حدود شش ماه به ظاهر در کوفه با جبرهای فراوان امامت کردند و مجبور شدند که عهدنامه ای را با معاویه امضا کنند که او به این عهدنامه پایبند نبود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور اظهار کرد: امام حسن علیه السلام دارای ویژگی های زیادی چون شجاعت، صبر و کرامت هستند و ایشان فاتح جنگ جمل بودند که این مسئله یکی از افتخارات امام حسن مجتبی محسوب می شود.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: صبر، حلم، سخاوت و جود امام حسن مجتبی علیه السلام از جمله ویژگی هایی است که می تواند برای همه مسلمانان و به ویژه شیعیان الگو باشد.

وی افزود: امام حسن علیه السلام بسیار بخشنده بودند و به منظور کمک رسانی نگاه نمی کردند که فرد نیازمند از شیعیان، جزو یاران و یا مخالف هستند؛ چه بسا افرادی جزو پیروان نبودند اما اگر امام حسن علیه السلام احساس می کردند فردی نیازمند است، نیاز او را برطرف می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی علیه السلام چندین بار تمامی اموال خود را در راه خدا انفاق کردند، خاطر نشان کرد: روایات بسیار زیادی از  امام حسن علیه السلام بیان شده است؛ در حدیثی از ایشان آمده است که ” بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.”

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true