×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

حسن هانی زاده گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان عراقی و سفر رئیس قوه قضائیه به عراق مفهوم بسیار بالایی در رخدادهای منطقه و ایجاد همگرایی منطقه ای بین جوانان عراقی و ایرانی تلقی می شود.

به گزارش ناب نیوز؛ حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به سفر آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه به عراق گفت: این سفر در شرایط حساسی صورت گرفت و تمامی ناظران سیاسی و رسانه های بین المللی از استقبال پور شور ملت عراق از رئیس قوه قضائیه ایران داشتند، شگفت زده کرد و این مسئله پیام بسیار مهمی برای جامعه جهانی تلقی می شود.

این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: دلیل این امر این است که آیت الله رئیسی در جریان سفر به عراق یک پرونده قضایی سنگینی را تسلیم شورای عالی قضایی این کشور کرده است که بر اساس آن ۴۸ شخصیت نظامی و سیاستمدار آمریکایی، علاوه بر رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ در ترور دو شخصیت بزرگ اسلامی، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نقش مستقیمی ایفا کردند.

وی با تأکید بر اینکه این پرونده سرنوشت ساز می تواند دگرگونی هایی در منطقه و جهان ایجاد کند، عنوان کرد: چرا که به شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق توسط نیروهای تجاوزگر آمریکایی در عراق ترور شده است و دولت عراق می تواند این را می تواند به عنوان نقض آشکار حاکمیت این کشور تلقی کند و رئیس جمهور سابق آمریکا را تحت تعقیب قرار دهد.

هانی زاده با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان عراقی ابراز کراد: این پیام در چهارچوب نگاه ویژه رهبر فرزانه انقلاب نسبت به جوانان جهان و از جمله جوانان عراق است؛ چرا که بخش وسیعی از جامعه عراق را جوانان عراقی تشکیل می دهند و آنان نیازمند آگاهی بیشتری نسبت به رخدادهای جهان، عراق و منطقه دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: بنابراین این پیام نشان می دهد که ایران همواره از حاکمیت و دولت عراق دفاع می کند و آماده همکاری با عراق برای سرکوب گروهک های تروریستی است و در گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت عراق به عهده داشته و حضور سردار سلیمانی در عرصه های میدانی برای سرکوب گروهک های تروریستی بود که منجر به آزاد سازی عراق از اشغال این گروهک ها شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لذا پیام مقام معظم رهبری به جوانان عراقی و سفر رئیس قوه قضائیه به عراق مفهوم بسیار بالایی در رخدادهای منطقه و ایجاد همگرایی منطقه ای بین جوانان عراقی و ایرانی تلقی می شود.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true