×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

سید مرتضی میر کتولی با بیان اینکه شب قدر، شب تنزل خیرات، نیکی ها، زیبایی ها، سلامت، عشق و مهر از آسمان به زمین است، گفت: مقدرات شب قدر بر اساس لیاقت انسان ها نازل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میر کتولی در گفتگو با ناب نیوز؛ با اشاره به شب بیست و سوم ماه رمضان و سومین شب از لیالی قدر گفت: در برخی از روایات آمده است که شب قدر در یک شب مشخص است که برای بشر نامعلوم و مبهم است و احتمال قوی شب بیست و سوم را به عنوان شب قدر داده اند؛ بنابراین کسانی که اهل دقت در روایات رسول اکرم(ص) هستند و دستورات دینی که نسبت به این شب داده شده است، حکایت از اهمیت این شب نسبت به دو شب گذشته داده اند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در بخش دیگری از روایات نیز آمده است که هر سه شب در مسئله مقدرات دخالت دارند؛ در شب نوزدهم نقشه کلی زندگی بشر و مقدرات آنها تنزل پیدا می کند، در شب بیست و یکم نقشه مورد دقت و اهتمام قرار می گیرد و در شب بیست و سوم نقشه کلی زندگی بشر امضا و نهایی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین میر کتولی افزود: دستورات مستحبی برای شب بیست و سوم ماه رمضان داده شده است؛ در این شب توصیه به انجام دو غسل یکی در غروب آفتاب و دیگری در پاسی از شب داده شده است.

وی بیان کرد: شب بیست و سوم ماه رمضان، شب قدر، شب تنزل ملائکه، رحمت، نگاه پر مهر و عشق آسمانی ها به ما زمینی ها است؛ امشب تمام مواهب مادی، معنوی، رزق، هر آنچه که انسان دوست دارد و سعادت او را رقم می زند، از آسمان تنزل پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین میر کتولی با بیان اینکه شب قدر، شب تنزل خیرات، نیکی ها، زیبایی ها، سلامت، عشق و مهر از آسمان به زمین است، عنوان کرد: مقدرات شب قدر بر اساس لیاقت انسان ها نازل می شود و خداوند حکیم است که چه ملتی را در این شب سعادتمند و چه افرادی را بدبخت بنویسد و این مسئله، بستگی به قدر و اندازه ما دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: ما باید ظرف وجودی خود را ببینیم که به چه اندازه برای دریافت رحمت جا دارد؛ برخی از ظرف های وجودی انسان از آلودگی پر هستند و جایی برای دریافت رحمت ندارند؛ برخی از انسان ها ظرف های وجودی، خود را برای دریافت رحمت الهی از حسد، کینه، گناه، کبر، حق الناس، ظلم، تجاوز به حقوق دیگران خالی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میر کتولی با بیان اینکه ظرف، روح و قلب انسان، امشب باید صاف و پاک باشد تا قابلیت افاضه فیض خدا را داشته باشد، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام می فرمایند” شب قدر، شب تنظیم مقدرات لوح محو و اثبات است”.

وی بیان کرد: در عالم ملکوت، امشب مسئله تطهیر و پاک شدن روح آدمی و عالم هستی به صورت محو و اثبات است و کاری که حضرت ملکوت در شب قدر انجام می دهد، کار کیمیاگری است.

حجت الاسلام و المسلمین میر کتولی ابراز کرد: در شب قدر تمام خاطراتی که در نفس و اراده ما وجود دارد و تمام ویژگی های وجودی انسان به حسنات، نور، رحمت، دریای بیکران بهشت و نعمت های الهی تبدیل می شود و هر فرد به اندازه همت خود می تواند از آن بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه شب قدر، شب قضا و قدر الهی است، خاطر نشان کرد: قضا به معنای حکم خدا است و هر کس به اندازه شأنیتی که دارد، می تواند حکم الهی را در مورد خودش جاری کند؛ خداوند بین بندگانش تبعیض نمی گذارد و بر اساس عدالت کار می کند؛ بنابراین اینکه ما چه حکمی از احکام الهی را برای خودمان دریافت می کنیم، بستگی به خودمان دارد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true