×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ ۶۵۸ روز از دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش در تاریخ ۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ می گذرد. دستگیری وی توسط دولت بلژیک در حالی صورت گرفت که او در حال گذارندن تعطیلات خود در ایالت بایرن آلمان بود.

دادستانی کل آلمان در خصوص علل دستگیری اسدالله اسدی اینگونه عنوان شده کرده است که این دیپلمات ایرانی به یک زوج ساکن در آنتورب بلژیک سفارش داده تا میتینگ سالانه منافقین را منفجر کنند.

بر پایه کنواسیون های بین المللی دیپلمات ها در نقاط مختلف دنیا از مصونیت دیپلماتیک برخودار هستند حتی چنانچه آنان مرتکب به کار خلافی شوند بازداشت نخواهند شد و اگر این مسئله رخ دهد نقض آشکار معاهدات و قوانین بین المللی خواهد بود و اقدام صورت گرفته علیه اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایرانی در اتریش مصداق عینی نقض قوانین بین المللی است.

دستگیری اسد الله اسدی با عرف و معیارهای بین المللی سازگاری ندارد

یحیی کمالی پور نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در این باره گفت: کشورهای غربی هر از چند گاهی برای آنکه فشارهایی را به ایران وارد کنند دست به چنین اقداماتی دست می زنند.

وی با تأکید بر اینکه دستگیری اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی با عرف و معیارهای بین المللی سازگاری ندارد، ابراز کرد: این در حالی است که این دیپلمات ایرانی مصونیت دیپلماتیک دارد و اروپائیان مدعی هستند که اگر دیپلمات از کشور محل خدمت خود به جای دیگری منتقل و مورد محاکمه قرار دهند آن مصونیت دیپلماتیک از بین می رود.

کمالی پور با بیان اینکه این ادعای اروپاییان صحت ندارد و دیپلمات های ایرانی هر جا که باشد به علت مسئولیت شان مصونیت دیپلماتیک دارند، عنوان کرد: از سوی دیگر اقدامات تروریستی و منتسب کردن این اقدامات به ایران با واقعیت هایی که ما سراغ داریم انطباق ندارد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در شرایط خیلی عادی و معمولی وظیفه دارد که اقداماتی را در خصوص شهروندان ایرانی انجام دهد، اظهار کرد: مضاف بر این اسدالله اسدی دیپلمات است که وظیفه وزارت امور خارجه را در این حوزه بیشتر می کند.

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه باید تمامی اهرم های قانونی در اختیار خود را به کار گیرد و مشکل دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی را حل کند.

ضرورت ایجاد فضای رسانه ای بین المللی به منظور  آزادی اسدالله اسدی

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار ما؛ در این رابطه با تأکید بر اینکه قطعا اقداماتی به منظور آزادی اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سفارت اتریش انجام شده است، اظهار کرد: برای آنکه دنیا متوجه این مسئله شود باید این موضوع را در بعد تبلیغاتی قرار دهیم.

وی ادامه داد: چرا که بسیاری اوقات اروپائیان و رژیم صهیونیستی پشت صحنه مسائل هستند و آنان حتی به دیپلمات ها که مقامات رسمی یک کشور هستند، رحم نمی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دیپلمات ها با شخصیت مستقل در تمام دنیا شناخته می شوند و در همه جا برای آنان باب خاصی باز می کنند و حتی به فرودگاه که می رویم، گیت دیپلمات ها جدای از دیگران است که این مسئله نشان دهنده جایگاه ویژه دیپلمات ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا افزود: شاهد هستیم که دیپلمات ایرانی در سفارت اتریش را متهم و برای او پرونده سازی می کنند و این مسائل خصومت با جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید با استفاده از فضای رسانه ای به دنیا بفهمانیم که در پشت صحنه بسیاری از مسائل آمریکا و رژیم صهیونیستی به دیپلمات ها رحم نمی کنند، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید برای آزادی این دیپلمات ایرانی تلاش ویژه ای داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید به دادگاه های بین المللی در این باره شکایت کنیم ولو آنکه ترتیب اثر ندهند چرا که باید مراحل قانونی طی شود تا آنکه اسدالله اسدی این دیپلمات ایرانی آزاد شود و ناگفته های خود را در خصوص دوران اسارتش بیان کند.

به گزارش ناب نیوز؛ با توجه به گذشت بیش از یک سال از دستگیری اسدالله اسدی انتظار می رود وزارت امور خارجه با توجه به شیوع بیماری کرونا پس از ۶۵۸ روز تصمیمات قاطعانه در خصوص آزادی این دیپلمات ایرانی اتخاذ کند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true