×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه انسان ها موجوداتی مدنی الطبع هستند، گفت: آنان از ابتدا به همزیستی و در اجتماع زندگی کردن گرایش دارند که احتیاجات انسان ها به دست یکدیگر حل می شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آسایش و آرامش انسان ها در گرو تعاون و همکاری است، ادامه داد: در این بین تعدادی از این انسان ها به دلایل مختلفی آسیب پذیر هستند و مشکلات زندگی آنها زمانی حل می شود که سایر افراد جامعه در قِبال آنها بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان باید آیه شریفه «تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ» را سرمشق خود قرار دهند، ابراز کرد: همچنین بنا بر فرموده قرآن کریم انسان به مقام نزدیکی نمی رسد مگر آنکه از آنچه که دوست دارد انفاق نماید.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار افزود: اکنون در شرایط اقتصادی بیشتر گرفتاری های افراد نیازمند در صورتی رفع می شود که افراد صاحب درآمد بخش کوچکی از آن را در جهت خیر، انفاق نمایند و این مطالب تفسیر عبارت رزمایش کمک مومنانه است که توسط رهبری بیان شده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مردم، نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج در خط مقدم این رزمایش بوده اند و به تناسب احتیاجات مردم در سیل، زلزله و … مشکلات را بر طرف کرده اند.

وی تصریح کرد: این مسائل از عوارض و لوازم یک جامعه اسلامی و علوی است که نیروهای مسلح آن از میدان نبرد تعریف گسترده ای دارند و رفع هر مشکلی از مردم را حتی اگر در اساسنامه کاری آنها نباشد سرلوحه کار خود قرار می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار ادامه داد: نیروهای مسلح بدون درنگ فرامین فرمانده کل قوا را دستور عین قرار داده و در مقابل هر آنچه که تهدیدی برای آسایش و آرامش این ملت به شمار می آید آماده خدمت و رفع کردن آن تهدیدات هستند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پیشوای نیروهای مسلح و مردم ایران امامانی هستند چون امام علی علیه السلام که ایشان پیوسته در صف تیمار درماندگان و افرادی که به گونه ای احتیاج به کمک داشته اند، بوده اند و  ملت ایران نیز  دنبال رو امامانی است که در پیدا و پنهان انفاق را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

وی ادامه داد: امامانی که دارایی خود را با کمال اخلاص بین نیازمندان تقسیم می کردند و از این رهگذر است که کمک مومنانه سبب می شود که انسان به کمال برسد و رشد و تکامل واقعی انسان زمانی است که از آسایش و آرامش سایر همنوعان خود شاد گردد و در این زمینه از انفاقات مادی و معنوی کوتاهی نکند و ماه رمضان فرصتی مناسب برای کمک مومنانه است و قطعا ثواب این کار در ماه چند برابر خواهد بود.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true