×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

عبیدالله شیهکی گفت: برپایی روز جهانی قدس که همواره نماد وحدت، برادری، برابری و اراده جهان اسلام برای حمایت ملت و مردم مظلوم فلسطین که به عنوان یک اصل حیاتی و اولویت اصلی محسوب می شود.

مولوی عبیدالله شیهکی در گفتگو با ناب نیوز؛ با تأکید بر اینکه روز جهانی قدس و بزرگداشت هر چه باشکوه تر آن که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل اقتدار، شکوه و تفرقه عامل سستی و عقب ماندگی است، تبیین شد، همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: مسلمانان و امت بزرگ اسلام باید برای مقابله با معضل شوم صهیونیسم جهانی و دفع آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز و محقق سازی اهداف و مقاصد بزرگ آن داشته باشند.

وی بیان کرد: قدس شریف در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است.

مولوی شیهکی با اشاره به اینکه چندین دهه از اشغال قدس شریف و کشور فلسطین می گذرد، عنوان کرد: دولت های عربی پس از مقاومت ها و اقدامات اولیه و به دنبال شکست اعراب درمقابل رژیم غاصب اسرائیل، برخی از رژیم های مرتجع و سازش طلب منطقه به سازش و خیانت به آرمان فلسطین روی آوردند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: اکنون عرصه بر فلسطینی ها تنگ تر شده و صهیونیست ها نیز با طرح و نقشه های جدید، خواب های پریشانی برای تغییر جغرافیای مسجد الاقصی ونابودی فلسطین می بینند.

وی تصریح کرد: همراهی و سرسپردگی برخی از دولت های مرتجع منطقه، نه تنها خیانت به آرمان مردم فلسطین بلکه خیانت به جهان اسلام، سبقه و تاریخ و پیشینه آن است که متاسفانه این امر صهیونیستها و جهان کفر را جرأت بیشتری داده تا هرچه بیشتر بر مردم فلسطین و قدس شریف دست درازی کنند.

مولوی شیهکی ادامه داد: برپایی روز جهانی قدس که همواره نماد وحدت، برادری، برابری و اراده جهان اسلام برای حمایت ملت و مردم مظلوم فلسطین که به عنوان یک اصل حیاتی و اولویت اصلی محسوب می شود و جبهه مخالف همواره درصدد تخریب و منحرف ساختن آن و در نتیجه تداوم حیات ننگین رژیم جعلی صهیونیستی بوده است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان و کشورهای عربی فرمودند” از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده و نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید”، ابراز کرد: در واقع دفاع ازمردم مقاوم، مجاهد و مظلوم فلسطین گامی مهم در مسیرساختن آینده ای بهتراست.

وی افزود: در زمانه فعلی که صهیونیست، استکبارجهانی و همراهان آنها در منطقه همه توان و پتانسیل خود را به میدان آورده و برای یهودی سازی کامل فلسطین اشغالی تلاش می کنند؛ بیش از هر زمان دیگری می طلبد که امت اسلامی به مسئله فلسطین بالاخص روز جهانی قدس اهتمام و التزام بیشتری ببرند.

مولوی شیهکی در پایان خاطر نشان کرد: آحاد مسلمانان با حمایت و حضور خود به طرق گوناگون بار دیگر آرمان فلسطین و آزادی خواهی جهان اسلام را به رخ جهانیان خواهیم کشاند تا آینده نزدیک شاهد نابودی رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل باشیم و در مسجد الاقصی نماز وحدت و برادری بخوانیم و پرچم اسلام را برفراز مناره های آن به اهتزار در آوریم.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true