×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چنانچه ترامپ بر سر عقل نیاید جمهوری اسلامی ایران گام سوم را بر خواهد داشت و بر اساس زمان بندی گام چهارم را نیز مد نظر قرار خواهد داد و مسیر را برای اروپایی ها باریک تر و تنگ تر خواهد کرد.

 

 

به گزارش ناب نیوز؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه معاهده برجام با ۱+۵  یک قرار داد بین المللی و مورد تأیید سازمان ملل و شورای امنیت بود، گفت: در این قرار داد برای اینکه اگر یکی از طرفین بخواهد خدعه کند و یا از برجام خارج شود، راهکارهایی جهت مقابله و زمان بندی برای اینکه طرف مقابل (جمهوری اسلامی ایران) دست به اقداماتی بزند مد نظر قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: از زمانی روی کار آمدن ترامپ با کمال تأسف مشاهده کردیم که سیاست های خصمانه وی، تغییر مواضع دولت آمریکا و یک جانبه گرایی رئیس جمهور آمریکا به او اجازه داد که از برجام خارج شود و با پیگیری های ۱+۴ یا ۱-۶  در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران صبوری کرد و زمان زیادی را جهت جبران به اروپایی ها داد.

اروپا توان جبران ندارد/ ایجاد عملیات روانی توسط ترامپ پوششی برای شکست های است

این مقام مسئول بیان کرد: با گذشت زمان متوجه شدیم که اروپایی ها توان جبران را ندارند؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد برجام در مرحله اول قسمتی از تعهدات خود را کاهش داد و بر اساس پیش بینی های انجام شده در این قرار داد جمهوری اسلامی ایران هر دو ماه یک بار می تواند برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهد زمانی را در اختیار اروپاییان طرف غربی قرار دهد تا رئیس جمهور آمریکا ترامپ را به برجام باز گردد.

حسن بیگی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد قرار داد برجام گام اول را برداشت در حالی که ترامپ متنبه نشد و لذا گام دوم برداشته شد، تصریح کرد: تا به امروز ترامپ با ایجاد جنگ و عملیات روانی سعی در پوشش شکست های خود را دارد و از سوی دیگر او در تلاش است تا وقت و زمان از جمهوری اسلامی ایران بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران با درایت، بصیرت و همچنین با پیش بینی های لازم اقدامات خود را انجام می دهد و اجازه توسعه بیش از اندازه فعالیت را به آمریکایی ها نخواهد داد.

ایران در سطح بین الملل امکان مقابله با آمریکا دارد/ تلاش اروپا جهت عدم خروج ایران از برجام

وی ابراز کرد: با توجه به معضلات و مشکلاتی که از ناحیه آمریکا متوجه اروپایی ها می شود؛ اروپائیان نتوانستند وظایف خود را بر اساس مفاد برجام به نحو مطلوب انجام دهند و شاهد هستیم که در موارد مالی، فروش نفت و مبادلات دیگر ایران همکاری های لازم را انجام داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به امکاناتی که در سطح بین المللی دارد می تواند با آمریکا مقابله به مثل کند، اظهار کرد: اروپا در تلاش است تا جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشود؛ چرا که اولین گروهی که با خروج ایران از برجام متضرر خواهد شد اروپایی ها هستند.

حسن بیگی با بیان اینکه اروپا از هر گونه تنش، اختلاف و برخورد در سطح جهان نگران است، ادامه داد: کشورهای صاحب انرژی همچون آمریکا، ونزوئلا، ایران، عربستان، عراق و … در تنش ها سود می برند و آن کس که متضرر می شود مصرف کنندگان انرژی هستند.

بروز تنش و اختلاف سبب افزایش قیمت انرژی می شود/ اسرائیل؛ شیشه عمر آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی تلاش می کنند تا هیچ اختلافی به وجود نیاید؛ چرا که تنش ها و اختلافات موجب افزایش قیمت انرژی می شود و بر همین اساس کشورهای اروپایی باقی مانده در برجام در تلاشند تا جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد قرار داد برجام قدم به قدم پیش می رود، ابراز کرد: اگر اروپاییان نتواند آمریکا را برای حضور در برجام متقاعد کنند، جمهوری اسلامی ایران در  ۱۵ شهریور قطع به یقین اقدامات جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل، شیشه عمر آمریکا است، بیان کرد: ترامپ با اقدامات نابخرادانه خود موجب ترک خوردن شیشه عمر این دولت شده است؛ فلذا رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را دارد تا ترامپ را سر خط بیاورد و به نوعی اجازه نمی دهد که اقدامات آمریکا موجب خروج جمهوری اسلامی ایران از برجام شود.

قدرت مقاومت موجب نگرانی اسرائیل و اروپا شده است

حسن بیگی عنوان کرد: آنچه که موجب نگرانی اسرائیل و اروپا شده، محور مقاومت است مسئله ای که حرف اول را در منطقه می زند و در رأس مقاومت ایران قرار دارد؛ به گونه ای که امروز مقاومت در حد یک ابر قدرت اعلام موضع کرده و نقش ایفاء می کند و گفتنی است که آمریکایی ها نسبت به این موضوع اشراف دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ساقط شدن پهباد آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکایی ها اقدام به تهدید ایران کردند و در مقابل شاهد بودیم که سید حسن نصرالله اذعان کرد که چنانچه شما بخواهید به جمهوری اسلامی ایران چپ نگاه کنید اسرائیل را با خاک یکسان خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین پس از آن حوثی ها نیز اعلام کردند که چنانچه شما بخواهید به جمهوری اسلامی ایران چپ نگاه کنید عربستان سعودی را به آتش خواهیم کشید و پس از آن با صراحت و سرعت نیروهای حشد الشعبی بیان کردند که اگر شما بخواهید به ایران چپ نگاه کنید ما نیز آمریکایی هایی که در سرزمین عراق هستند، با خاک یکسان خواهیم کرد.

آمریکا نمی تواند پاسخگو ابر قدرت منطقه باشد

وی با تأکید بر اینکه امروز آمریکا تحت هیچ شرایطی در مقابل ابر قدرت منطقه قادر به پاسخگویی نیست، تصریح کرد: این دولت ملاحظاتی دارد و برای گرفتن زمان از جمهوری اسلامی ایران  یک گام به جلو و یک گام به عقب بر می دارد.

حسن بیگی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت مسائل را دنبال می کند و گام سوم را بر خواهد داشت؛ چنانچه آمریکا مجددا به ما فشار بیاورد؛ جمهوری اسلامی ایران گام چهارم را بر خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اسرائیل و هم پیمانانش باید بدانند که مقاومت با علم هسته ای خود مسلح خواهد شد و در آن زمان مقطعی نیست که آمریکایی ها بخواهند در منطقه زور بگویند و دیگر حضورشان در برخی از کشورهای عربی تهدیدی برای محور مقاومت نخواهد بود.

کسانی که دستشان زیر ساطور آمریکاست؛ تحت تأثیر شعارهای این دولت هستند

این مقام مسئول اظهار کرد: ترامپ در انتخابات شعارهایی را داد و علی رغم اینکه بسیاری در آمریکا تلاش دارند تا وضعیت و موقعیت خوبی از رئیس جمهور آمریکا اعلام کنند؛ او وضعیت بسیار وخیمی دارد به گونه ای که آمار نظر سنجی اخیر نشان می دهد که ترامپ از رقیبش ۱۱ درصد عقب مانده است.

وی با بیان اینکه امکان نجات ترامپ ممکن نیست، ابراز کرد: متأسفانه در داخل کشور عده ای هستند که فرزندان یا بستگانشان در آمریکا زندگی می کنند و دستشان زیر ساطور آمریکایی ها قرار داد؛ آنان در تلاشند تا با صحبت های ناروا اعلام کنند که ترامپ در دوره بعد رأی می آورد و لذا به منظور تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران باید با آمریکا ارتباط داشته باشیم.

حسن بیگی ادامه داد: طی چهل سال گذشته نشان داده شده است که این افراد تحت تأثیر شعارها و دروغگویی های آمریکایی ها هستند و ملت ایران نیز این عناصر را به خوبی شناخته است.

ترامپ با گازانبری استراتژی ایران در شرایط بدی به سر می برد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ترامپ فشارهای سنگینی بر چین، ونزوئلا، ایران وارد کرد، با کره شمالی و کانادا برخورد کرد و برای روس ها خط و نشان بسیار کشید و در کنار همه این موارد همواره در تلاش بود تا اروپایی ها را از روسیه جدا کند و در این راستا خط و نشان هایی برای اروپا کشید و در مقطعی نیز تلاش کرد که در پشت پرده از داعش حمایت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترامپ در همه زمینه ها شکست خورده است، اظهار کرد: از سوی دیگر با گازانبری استراتژی صحیح ایران در شرایط بسیار بدی به سر می برد؛ ترامپ می داند که جمهوری اسلامی ایران به مراتب از جمهوری خلق کره قوی تر و قدرتمند تر است.

وی بیان کرد: ترامپ در این شرایط نیاز به یک عکس با ریاست جمهوری ایران روحانی دارد تا بتواند در انتخابات برنده و حزب خود را سربلند کند.

سربلندی ایران در بحران ها پس از خروج آمریکا از برجام

حسن بیگی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از درایت، استراتژی و جایگاه خوبی برخوردار است، ابراز کرد: ملت ایران می داند که آمریکا بدعهد و زور گو است؛ بنابراین مردم ایران همواره علاقمند به مقابله با آمریکایی ها هستند و در این راستا محکم و با صلابت ایستاده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود:  با خروج آمریکا از برجام شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران از بحران و سربالایی های بسیار سنگین پیروز و سربلند بیرون آمده است.

این مقام مسئول گفت: مقام معظم رهبری اخیرا تذاکراتی داشتند و با صراحت اعلام کردند که آمریکا در جنگ نظامی حریف ایران نشد و همچنین اذعان داشتند که آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران قدرتی نیست.

مسیر برجام برای اروپا تنگ تر و باریک تر می شود

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی بیشترین فشار را به کشورمان وارد کردند و در این راستا شاهد شکست آمریکایی ها بودیم که نتوانستند به اهدافشان برسند.

حسن بیگی اظهار کرد: چنانچه ترامپ بر سر عقل نیاید جمهوری اسلامی ایران گام سوم را بر خواهد داشت و بر اساس زمان بندی گام چهارم را نیز مد نظر قرار خواهد داد و مسیر را برای اروپایی ها باریک تر و تنگ تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاظر نشان کرد: راه نجاتی برای آمریکایی ها وجود ندارد و پس از سقوط ترامپ چنانچه دموکرات ها به ریاست جمهوری برسند آنان به برجام باز خواهند گشت  و شاید در آن مقطع جمهوری اسلامی ایران نیازی به برجام پیدا نکند که بخواهد با دموکرات ها مذاکره داشته باشد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true