×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و تبریک سال جدید و با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام«جهش تولید» گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال منشوری است برای یک سال که کارگزاران و مسئولان باید مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید اقدامات خوب و مناسبی اتخاذ و انجام شد، تصریح کرد: در سال گذشته استان کرمان در راستای تبیین شعار سال گل کاشت و پروژه های زیادی در این زمینه افتتاح شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «جهش تولید» مسئولیت ما را در استان پهناور کرمان چند برابر خواهد کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بودجه از مباحث نفتی فاصله خواهیم گرفت، یکی از جایگزین هایی که باید مد نظر قرار دهیم، عرصه کشاورزی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر خلاف آنکه همگان احساس می کنند که استان کرمان، استانی خشک و کویری است؛ اما به همت فرزندان این خطه، اولین استان در بخش های مختلف کشاورزی به شمار می آید به گونه ای که قریب به ۷۰ درصد کل پسته ایران در استان کرمان تولید می شود که می تواند ارز آوری داشته باشد.

حسن پور افزود: ۲۵ درصد مرکبات کشور از استان کرمان تأمین می شود که کمتر به این مسائل پرداخته شده است؛ همچنین استان در زمینه خرما و گردو رتبه اول را دارد و در ده ها فاکتور دیگر نیز حائز رتبه اول است.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۹ در زمینه جهش تولید بخش کشاورزی تمامی دست اندرکاران باید اهتمام جدی داشته باشند، عنوان کرد: در زمینه معادن نیز خوشبختانه استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی دارد و کارهای مناسبی در دستور کار است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال ۹۹، سال«جهش تولید» پیگیر این مسئله خواهیم بود که استان کرمان در تمامی عرصه های علمی، دانشگاهی، حوزوی و … جهش خوبی داشته باشد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان باید جهش بسیار بهتری در عرصه مسائل فرهنگی داشته باشد و استان می تواند در تمامی زمینه ها پیش قراول تولید باشد، خاطر نشان کرد: امسال باید در زمینه فرش استان کارهای بیشتری باید انجام شود همان گونه که گلیم شیریکی پیچ سیرجان ثبت جهانی است و انتظار می رود که در راستای صادرات از همه ظرفیت های استان استفاده شود.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true