×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه شاهد سرعت تکنولوژی و فناوری در دنیا هستیم و فضای مجازی برای بسیاری از مسائل در دنیا راهکار ایجاد کرده است، گفت: با ظهور این پدیده، این خطر احساس می شد که گستردگی فضای مجازی و عدم وجود برنامه برای کنترل، مدیریت و نظارت بر این فضا می تواند آسیب هایی را برای کشور ایجاد کند.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما محاسن این فضا را نفی نمی کنیم، تصریح کرد: اما اگر فضای مجازی را به آن اندازه که می تواند موثر باشد به همان اندازه بر آن کنترل و نظارت صورت نگیرد، این فضا می تواند مخرب باشد و ناکارآمد جلوه کند.

وی با اشاره به شکل گیری کمیته های متعدد برای کنترل و مدیریت فضای مجازی در کشور ابراز کرد: اما شاهد رویکردی عمل گرایانه در خصوص مدیریت و کنترل این فضا نبوده ایم به گونه ای که زمانی که اتفاقی رخ می دهد به جای آنکه فضای مجازی به مدیریت کلان کشور و مسئولان کمک کند؛ به بحران رخ داده بیشتر دامن می زند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا و شایعه پراکنی در این زمینه در فضای مجازی عنوان کرد: دستگاه قضا در این راستا اعلام کرده است که با مجرمین برخورد می شود؛ اما معتقدم که فضای مجازی، فضائی نیست که بتوان به سادگی آن را کنترل کرد.

کمالی پور با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات و کمیته رصد فضای مجازی نقش اساسی در این زمینه دارند، اظهار کرد: به منظور کنترل فضای مجازی همه قوا در کمیته رصد این فضا دخیل شده اند که بتوانند به صورت منجسم کار واحدی را انجام دهند؛ اما متأسفانه در رویکرد عمل گرایانه آنان مسئله مثبتی را مشاهده نکرده ایم.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید این فرهنگ سازی در کشور صورت گیرد که وقتی اتفاقی در کشورمان رخ می دهد؛ مربوط به تمامی مردم است و همگان باید در راستای برون رفت مشکلات کمک کنند؛ این در حالی است که این همگرایی را در فضای مجازی ندیده ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز بیشتر از گذشته احساس می شود که فضای مجازی باید مورد کنترل و مدیریت قرار گیرد؛ چرا که برخی با اطلاع و علم اقداماتی انجام می دهند، مردم را نگران و کشور را به مخاطره می اندازند که باید در این راستا برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true