×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ علیرضا عرب در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از اسرائیل گفت: این دیدار دارای مفاد مهم در خصوص هماهنگی در خصوص مساله الحاق، روابط چین و اسرائیل، هماهنگی ها در خصوص مبارزه با شیوع کرونا که برای انتخابات نوامبر ترامپ بسیار سرنوشت ساز است.

وی ادامه داد: نتانیاهو هم اکنون در رأس دولت وحدت اضطراری قرار گرفته و نقطه تمرکز خود را بر الحاق شهرک های صهیونیستی و غور اردن به اسرائیل قرار داده است که از اول جولای این پروسه الحاق را با کشاندن موضوع به کنیست و کابینه کلید خواهد زد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه الحاق کرانه باختری در قالب طرح معامله قرن ترامپ صورت خواهد گرفت تا یک طرح یک جانبه و اسرائیلی قلمداد نشود و مشروعیت پیدا کند، عنوان کرد: اگر این الحاق در قالب این طرح انجام نمی شد یک طرح کاملا راستگرایانه اسرائیلی و یکجانبه تلقی می شد.

عرب با اشاره به اینکه قرار است با هماهنگی های لازم آمریکایی و اسرائیلی الحاق کرانه باختری در قالب طرح معامله قرن صورت بگیرد، عنوان کرد: در آن هنگام اتحادیه اروپا نیز نمی تواند با آن مخالفت جدی داشته باشد و سفر اخیر و غیر مترقبه پمپئو به اسرائیل در شرایط بحران کرونا چنین انگیزه مهمی داشت.

وی افزود: اکنون اسرائیلی ها در فلسطین و منطقه و بیشتر از آنها آمریکایی ها در عراق نیازمندی جدی به مظلوم نمایی دارند تا بتوانند برنامه ها و کار زارهای بنیادین خود را علیه محور مقاومت و ایران با کمترین حساسیت پیش ببرند.

کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه امروز وقت متهم کردن ایران و گروه های مقاومت در سطح منطقه و به ویژه عراق است، گفت: پروژه الحاق در قالب طرح معامله قرن و کار زار تضعیف محور مقاومت و ایران در عراق و سوریه؛ این دو به یکدیگر مرتبط هستند؛ یعنی به هر میزان که محور مقاومت تضعیف شود؛ پروژه الحاق کرانه باختری و اجرای طرح معامله قرن آسان تر اجرا خواهد شد.

عرب در پایان خاطر نشان کرد: روز قدس تاکیدی بر مقاومت و تقویت آن است و می تواند کارکرد افشاگرایانه علیه آمریکا و اسرائیل داشته باشد همان موضوع که شدیدا آنها از آن واهمه دارند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true