×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز، حجت الاسلام مهدی سنجری، امام محله مختارآباد عنبرآباد استان کرمان و در مسجد صاحب الزمان(عج) این محله فعالیت می کند.

یکی از فعالیت های این امام محله تهیه بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند است، اما این کار را در محله های دیگر هم گسترش داده به گونه ای که حتی در بخش جازموریان هم این خدمت رسانی صورت می گیرد. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

اشتغالزایی موضوع دیگری است که حاج آقا سنجری به آن اهتمام دارد. با توجه به شرایط موجود او به حوزه مشاغل خانگی ورود کرده و برای این کار تاکنون ۱۳ تنور گازی تهیه و به خانواده های کم بضاعت تحویل داده است تا به پخت نان سنتی در منزل بپردازند. این کار نتایج خوبی داشته، به طوری که برخی از خانواده هایی که نیازمند کمک بودند حالا با این کار از دریافت کمک بی نیاز شده و توان اداره زندگی خود را دارند.

کار دیگری که توسط این امام محله با هدف اشتغالزایی انجام می شود کاشت گیاهان دارویی است، به این صورت که بذر گیاهانی مانند بابونه و ختمی در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و در نهایت محصول نیز از آن ها خریداری می شود.

مؤسسه نسیم مهربانی چند سالی است به همت این امام محله برپا شده و حلال بسیاری از مشکلات است. یکی از برکات این مؤسسه و همت امام محله مختار آباد و جوانان جهادی ساخت سه واحد مسکونی برای نیازمندان بود.

با تلاش های صورت گرفته ۱۶ سرویس بهداشتی برای خانواده های بی بضاعت ساخته شد و سه حمام عمومی نیز در بخش زهکلوت برای مردم ساخته شده است. این ها کارهایی است که با کمک خیرین و کمک های مردمی به نتیجه رسیده است.

به گفته حجت الاسلام سنجری این منطقه به لحاظ تعداد معتادان هم اوضاع خوبی ندارد. به همین دلیل او به موضوع ترک اعتیاد نیز ورود کرده و با کمک خیرین هزینه ترک اعتیاد افراد معتاد را تهیه و کمک های معیشتی نیز به خانواده های این افراد صورت می گیرد. با تلاش های صورت گرفته ۱۰ نفر توانسته اند از منجلاب اعتیاد نجات پیدا کنند.

یکی از برنامه های جذابی که این امام محله در ماه مبارک رمضان طراحی و اجرایی کرده است برنامه ای تحت عنوان کافه کتاب است. در این برنامه هر بعد از ظهر در یکی از مساجد روستاهای اطراف برنامه کتابخوانی و مسابقه با حضور بچه های آن روستا برگزار می شود. استقبال خوب بچه ها از این برنامه سبب شد تا حاج آقای سنجری تصمیم بگیرد این برنامه را بعد از ماه رمضان ادامه دهد.

مؤسسه نسیم مهربانی در خصوص بهداشت و درمان هم فعالیت هایی دارد. پرداخت هزینه داروی بیماران نیازمند تا سقف ۱۰۰ هزار تومان از جمله این کمک ها است. تاکنون ۱۰ میلیون تومان بابت این موضوع هزینه شده است. با رایزنی که با یکی از آزمایشگاه ها صورت گرفته هزینه انجام آزمایش تا ۱۵۰ هزار تومان برای نیازمندان رایگان است.

منبع: خبرگزاری حوزه کرمان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true