×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

احمد قربانی پور گفت: فارغ از سیاست‌های کلان نظام در مورد برجام، رفتار رهبری در مواجهه با دشمن الگویی برای تمامی سیاستمداران است.

به گزارش ناب نیوز؛ احمد قربانی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: سال ۹۴ و زمانی که برجام به امضا رسید، مقام معظم رهبری پس از تصویب مجلس و بررسی موضوع در شورای عالی امنیت ملی شروط نه گانه ای را در پذیرش و اجرای برجام مطرح کردند که تمام آن شرایط از یک واقعیت نشأت می‌گیرد و آن بی اعتمادی عمیق نسبت به دشمن است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اکنون پس از گذشت پنج سال و تحولات بسیار زیادی که در موضوع برجام رخ داده استف مقام معظم رهبری مجدداً در دیدار با کارکنان نیروی هوایی رشته سیاست قطعی نظام را لغو عملی همه تحریم‌ها دانستند و تصریح  فرمودند که دشمن حق ندارد برای ما شرط و شروط بگذارد چرا که رآمریکا و کشورهای اروپایی نقض عهد کردند و صلاحیت تعیین شرط برای بازگشت به برجام را ندارند.

وی با بیان اینکه فارغ از سیاست‌های کلان نظام در مورد برجام، رفتار رهبری در مواجهه با دشمن الگویی برای تمامی سیاستمداران است، ابراز کرد: اصل بی اعتمادی به دشمن در کنار اصل نترسیدن از آن را می‌توان به عنوان دو بال سیاست خارجی کشور در مواجهه با دشمن برشمرد.

قربانی پور بیان کرد: اتفاقاتی که در سال های گذشته افتاد همواره تابع این الگو بوده است زمانی که آب و نان کشور را به برجام گره زدیم و دلخوش به گلابی برجام شدیم؛ دشمن از اعتماد ما به هر بهره لازم را برد به گونه‌ای که هم تعهدات خود را انجام نداد و فشارها و تحریم ها را گسترش داد و حتی زیاده خواهی ترامپ نیز با این الگو قابل تحلیل است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ترامپ هماهنگ با رژیم صهیونیستی مدعی بود که برجام توافق بدی است چرا که ایرانی‌ها از آن خوشحال هستند؛ از نظر آنها این موضوع نشان می داد که ایران حاضر به دادن امتیازات بیشتر نیز است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تحولات ابتدای سال ۹۸ یعنی کاهش تعهدات برجامی ایران در پی عهد شکنی آمریکا توانست در رفتار دشمن تغییری ایجاد کند و گشایش هایی در رفتار متحدان آمریکا با کشورمان به وجود آمد و یک نمونه دیگر از رفتار قاطعانه و شجاعانه و عاری از اعتماد به دشمن را می‌توان در حمله موشکی به عین الاسد مشاهده کرد.

قربانی پور افزود: دشمن بعد از جنایت بزرگ ترور سردار شهید قاسم سلیمانی شدیدترین تهدید های خود را در مقابل پاسخ احتمالی ایران مطرح کرد ولی نترسیدن از دشمن و پاسخ قاطعانه ایران موجب شد که هیچ تهدیدی عملی نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: امروز مسئولین دولت و سیاست خارجی باید از رهبری پیروی کنند و یقین داشته باشند که این الگو برگرفته از کلام خداوند متعال و قرآن کریم است که در لسان و رفتار مقام معظم رهبری تجلی یافته است بنابراین هیچ گونه خطا، اشتباه و تردیدی در آن وجود ندارد و باید با اقتدار و عزت این مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true