×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده است که تمامی بخش های مختلف از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنند؛ هم اکنون رئیس جمهور ریاست این ستاد را به عهده دارد.

در این بین شاهد هستیم که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکیل جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت روزانه را یک ضرورت می دانند؛ چرا که این ضرورت خواسته و انتظار مردمی است.

تنی چند از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت مقابله هر چه بیشتر با شیوع بیماری کرونا ویروس و توجه آحاد اقشار مردم به این بیماری، بر میدان داری عملیاتی رئیس جمهور تأکید دارند و اولویت های مهم این ستاد را مورد بررسی قرار داده اند.

رئیس جمهور باید میدان دار عملیاتی مقابله با بیماری کرونا باشد

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به ابعاد مختلف شیوع بیماری کرونا گفت: یک مسئله اصل این بیماری و مباحث بهداشت و درمان آن است؛ اما موضوع کلان تر این بیماری شامل سیستم آموزش در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی و اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: باید به مسائل اقتصادی در سطح بازار توجه شود؛ به عنوان مثال موضوعاتی که در زمینه چک و سفته برای اقشار مختلف وجود دارد، مشکلاتی که با شیوع این بیماری در سیستم هواپیمایی کشور رخ داده است و همچنین مسائلی که برای فروشندگان در شب عید به وجود آمده؛ باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به مشکلات ناوگان حمل نقل اعم از زمینی، ریلی و هوایی در پی شیوع بیماری کرونا ابراز کرد: قرنطینه برخی از شهرها و استان ها با شیوع این بیماری باید صورت گیرد و از سوی دیگر مردم و ادارات و نهادهای مختلف باید در این زمینه به کمک وزارت بهداشت بیایند.

زاهدی با تأکید بر اینکه این ویروس ابعاد و تبعات مختلف و حاشیه ای دارد که می طلبد ستاد ملی مبارزه با کرونا زیر نظر مستقیم رئیس جمهور اداره شود، تصریح کرد: طبق اصل ۱۲۷ و ۱۲۸ قانون اساسی اگر این مسئله نمی تواند صورت گیرد؛ باید اختیار تام به وزیر بهداشت داده شود تا هر دستوری که وی صادر می کند به عنوان دستور هئیت وزیران و رئیس جمهور باشد.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح نیز هم چون گذشته که همواره در حوادث گوناگون حضور داشته اند در کنترل و مقابله با این بیماری به میدان بیایند و به وزارت بهداشت کمک کنند؛ به عنوان مثال تجهیزات پزشکی و امکانات مراقبتی که در اختیار دارند را مورد استفاده قرار دهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور نباید در خانه بماند و باید میدان دار مبارزه با بیماری کرونا ویروس در صحنه عملیاتی باشد.

ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی کشور در ستاد ملی مبارزه با کرونا

احمد حمزه در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه بیماری کرونا مسئله بسیار جدی و برای کشور حیاتی است و بنابراین باید عالی ترین مقامات تصمیم گیر در حوزه اجرا ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گیرند، گفت: با توجه به اینکه وظیفه اصلی این ستاد هماهنگی بین بخشی است تا با فرا خواندن بخش های مختلف کنترل و مقابله با شیوع این بیماری انجام شود.

وی ادامه داد: وزارت خانه های مختلفی درگیر این موضوع هستند و ممکن است مقامات از حرف یک وزیر که هم ردیف او هستند به خوبی تبعیت نکنند؛ اما زمانی که رئیس جمهور و یا معاون اول او مسئولیت ستاد را به عهده داشته باشند؛ هماهنگی مطلوب تری بین بخش های مختلف می تواند صورت گیرد و این رویکرد نفع بیشتری را عاید کشور خواهد کرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولیت فنی این مسئله می تواند به عهده وزارت بهداشت باشد، عنوان کرد: لازم است که وزارت بهداشت طی دستور العمل هایی کنترل و مقابله با این بیماری را انجام دهد.

حمزه افزود: برای اینکه این مسائل فنی این بیماری به اجرا در آیند لازم است که هماهنگی بین وزارت خانه های مختلف که درگیر این مسئله هستند مانند وزارت کشور، صمت، گردشگری، اقتصاد، آموزش، علوم و تحقیقات صورت گیرد و  وظیفه هماهنگ کردن این مسئله باید به عهده عالی ترین دستگاه اجرایی کشور انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئله درستی است که ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا باید به عهده رئیس جمهور و یا معاون اول باشد، اظهار کرد: وزیر بهداشت و درمان بسیار ساعی، کوشا و خستگی ناپذیر است و طی این مدت هم به خوبی کار کرده است.

وی افزود: اما هماهنگی بین وزارت خانه ها شاید کاری باشد که وزارت بهداشت به تنهایی از عهده آن بر نیاید؛ بنابراین عالی ترین مقام اجرایی باید این مسئولیت را به عهده گیرد.

حمزه اظهار کرد: مهمترین اولویت های ستاد ملی مبارزه با کرونا باید جلوگیری از انتشار و گسترش این ویروس باشد و پس از آن باید مسائل اقتصادی کشور مد نظر قرار گیرد؛ مردم نیز باید با توجه به توصیه های وزارت بهداشت رنجیره انتقال را قطع کنند.

لزوم برگزاری روزانه جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید بسیار فعال عمل کند، گفت: هنوز نمی دانیم که ریاست این ستاد به عهده رئیس جمهور است و یا معاون و فرد دیگری، البته که معاون اول اصلا دیده نمی شود.

وی ادامه داد: مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا باید به عهده کسی باشد که جلسات به صورت روزانه نه به صورت هفتگی، دو هفته ای و … برگزار شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: شاهد هستیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا و جامعه پزشکی مدام توصیه می کنند که مردم در منازل بمانند و این در حالی است که افرادی که راننده تاکسی هستند و یا کارگران روز مزد باید روزانه هزینه زندگی خود را به دست آورند؛ این افراد چگونه در منزل بمانند؟

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بهتر است مبلغی را به مدت دو ماه مساعده و یا سبد غذایی در اختیار افراد آسیب پذیر قرار دهد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true