×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین علی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمد تقی علیه السلام گفت: امام جواد علیه السلام در سنین کودکی به امامت رسیدند و به دلیل آنکه سن ایشان کم بود برخی در دوران امامت این امام بزرگوار توقف کردند.

وی ادامه داد: دلیل این امر آن بود که آنان نمی توانستند بپذیرند که امامت امام محمد تقی علیه السلام در سنین کودکی باشد؛ بنابراین برخی از افراد و معاندین جلساتی را تشکیل می دادند تا امام محمد ابن علی علیه السلام را زیر سوال ببرند و این در حالی بود که در مناظرات علمی امام جواد علیه السلام، آنان را سرکوب می کردند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: دشمنان و معاندین امام جواد علیه السلام نمی توانستند پاسخ سوالات علمی حضرت را بدهند و زمانی که از ایشان سوالاتی را می پرسیدند، امام محمد تقی علیه السلام به نحو احسن پاسخ سوالات را می دادند که این مسئله نشان دهنده علم بالای حضرت بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با بیان اینکه در روایات نقل شده است که امام جواد علیه السلام عابدترین و خالص ترین مردم زمانه خودشان بوده است، تصریح کرد: ایشان نافله های بسیار می خواندند و چنانچه جوانان بخواهند به سیره اهل بیت علیه السلام تأسی داشته باشند می توانند از امام محمد تقی علیه السلام الگو بگیرند.

این استاد حوزه با اشاره به عبادات طولانی امام جواد علیه السلام در سنین کم ابراز کرد: ایشان نافله هایی را به جای می آوردند که در هر رکعت سوره حمد و هفتاد مرتبه سوره توحید تلاوت می شد؛ همچنین از شیخ ابن طاووس آمده است که در ابتدای ماه قمری امام علیه السلام دو رکعت نماز که در رکعت اول سی مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم سی مرتبه سوره قدر تلاوت می شد، به جای می آوردند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه اهل بیت علیه السلام الگوهای بسیار خوبی برای جوانان هستند، اظهار کرد: از جمله اقدامات امام جواد علیه السلام این بود که با جوانان ارتباط برقرار می کردند و در این بین با گروه ها و فرقه های مختلف به مناظره می نشستند تا مردم بتوانند نسبت به شرایط حاکم تشخیص درست بدهند

وی تأکید کرد: دوران امامت امام جواد علیه السلام دوران اوج وکالت بود؛ وکالت به این معنی که ائمه معصومین علیه السلام با وکلای خود به جهت رابطه با مردم در ارتباط بودند و مردم نیز به منظور برقرای ارتباط با اهل بیت علیه السلام با وکلا ارتباط برقرار می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی گفت: امام جواد علیه السلام الگوی بزرگی برای جوانان هستند؛ همان گونه که ایشان در سنین کودکی به امامت رسیدند؛ جوانان نیز می دانند در سن کم جامعه علمی باشند چرا که شرایط  هم اکنون بسیار فراهم است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مقابله با جبهه نفاق در سیره اهل بیت علیه السلام وجود داشته است، خاطر نشان کرد: ائمه معصومین علیه السلام اهل عبادت بودند و آنچه که میتواند انسان را پس از علم و اعتقادات رشد دهد عمل کردن به فرامین قرآن و اهل بیت علیه اسلام است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true