×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

این روزها موضوع شفاف‌سازی در سطح وسیع و گسترده‌ای مطرح است؛ می توان گفت پس از کلید خورد طرح شفافیت در مجلس شورای اسلامی این طرح شامل تمامی ارگان های تقنینی، نظارتی و اجرایی خاصه مردمی نظیر شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و دهیاری ها است؛ چرا که دانستن حق مردم و شفاف‌سازی وظیفه مسئولین است.     به گزارش ناب نیوز؛ این روزها موضوع شفاف‌سازی در سطح وسیع و گسترده‌ای مطرح است؛ هرچند طرح این مسئله دیر است؛ اما موضوعی مهم و اساسی است که طرح آن از جانب نمایندگان مردم در خانه ملت جای تقدیر دارد و علی رغم رأی بالای نمایندگان برای اصل آن عدم رای آوردن این طرح در صحن علنی جای تعجب دارد!! اما باز هم جای شکرش باقی است که مجلسیان برای جبران غفلت، این موضوع مهم را مطرح و برای رد گم کردن، گسترش آن را وسیع نموده و ضرورت شفافیت را به بسیاری از نهادها و مراکز تسری داده اند؛ اما بحث شفافیت خیلی گسترده تر از این است و صرفاً شامل مراکز، دستگاه‌ها و ارگان‌های تقنینی و نظارتی نمی باشد؛  بلکه  این طرح شامل تمامی ارگان های تقنینی، نظارتی و اجرایی خاصه مردمی نظیر شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و دهیاری ها است. جا دارد که از اقدامات عمرانی دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات شهری شهرداری کرمان تشکر کرد اما مدیران شهرداری و منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر با شفافیت سازی به اندکی از سوالات عدیده شهروندان پاسخ منطقی و مستدل ارائه دهند  که به پاره ای از آنها اشاره می شود. بدان امید است که با طرح موضوع شفاف‌سازی، پاسخ مستدل مسئولان زمینه همراهی و همکاری بیشتر شهروندان و مساعدت و مشارکت جدی آنان موجب عمران بیشتر شهر کرمان دیار کریمان شود تا حمایت عملی و جدی‌تر از مسئولان خدوم شهر فراهم آید.

  1. ساختمان جدید شهرداری چگونه و در کدام مرجع مطرح،  تصویب و چگونه و توسط چه کسی و با کدام بودجه مصوب و از چه محلی اجرا شده است؟
  2. موضوع بام کرمان چیست؟ از نظر اجرا در چه مرحله ای قرار دارد؟ سرانجام آن به کجا می انجامد؟ نحوه واگذاری این طبیعت زیبا چگونه و با کدام ارزیابی، نرخ و مجوز و به چه کسی و به استناد کدام قانون واگذار شده است؟ ارتباط آن با تله کابین چیست؟ متولیان این پروژه چه کسانی هستند؟
  3. جابجایی میدان تره بار کرمان اقدام ارزنده و در خور شان کرمان است که جای تقدیر و تشکر دارد اما وضعیت کاربری و مالکیت میدان تره بار قدیمی در مجاورت میدان بیرم آباد  چگونه است؟ و فعلا متعلق به کیست؟ با کدامین مجوز واگذار شده است؟ سهم شهرداری و مالکیت شهرداری چگونه است؟ اگر واگذار و فروخته شده با کدام قیمت، مجوز و چگونه و در چه زمانی صورت گرفته است؟  مدیران سابق و فعلی این پروژه عظیم چه کسانی بوده و هستند؟ آیا صحت دارد که سهم شهرداری قبل از پایان یافتن کار و قابل بهره برداری شدن که ارزش افزوده بالایی خواهد داشت به دلایل نامعلوم و غیرقابل توجیه به مالک و مجری فروخته شده و در عمل منافع بالای پروژه که حق شهروندان و شهر کرمان است به مالک خصوصی تقدیم شده است؟
  4. مبنای نرخ گذاری عوارض عمده شهری چیست؟ رابطه آن با قوانین جاری کشور و نرخ تورم مورد تایید دولت چیست؟ مفهوم و میزان M-P و MK در تعیین عوارض چیست؟ شورای محترم شهر که نماینده مردم هستند در جهت تأمین و دفاع از حقوق مردم چه کرده و چه می‌کنند؟ اگر تصمیم، مصوبه و وصولی خلاف قانون باشد چه باید کرد؟ و چه کسی مسئول است؟
آنچه که مسلم است دانستن حق مردم و شفاف‌سازی وظیفه مسئولین است؛ اطلاع رسانی وظیفه مطبوعات و رسانه‌ها، بازرسی و حاکم نمودن حق و عدالت مسئولیت سازمان های اجرایی، نظارتی و دستگاه قضایی است. انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true