×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

حسین موسی پور گفت: ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستای کشیت در گل و لای قرار گرفته و محصولات یونجه، پیاز و سیر منطقه آسیب دیده است و نیروهای جهاد کشاورزی برای برآورد خسارت های حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش ناب نیوز؛ در پی بارش های رگباری پراکنده در سطح استان، شاهد وقوع سیلاب در روستای حرمک منطقه گلباف کرمان بودیم که این حادثه منجر به جان باختن شش تن از نیروهای اداره برق شهر کرمان شد.

مجید سعیدی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه از ابتدا هفته شاهد بارش های رگباری پراکنده در سراسر مناطق استان بوده ایم، گفت: خساراتی به منازل مسکونی وارد نشده است؛ اما خسارات زیادی به زیر ساخت های اعم از راه و ابنیه وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان ادامه داد: آسیب های زیادی به خطوط انتقال، شبکه ها و تأسیسات برقی، خطوط انتقال آب، فیبر نوری، باغات و مزارع آسیب هایی وارد شده است که میزان خسارت ها توسط فرمانداری ها در حال ارزیابی است.

تخریب ۳ ونیم کیلومتر از شبکه انتقال برق گلباف

وی با اشاره به وقع سیلاب در گلباف ابراز کرد: سه و نیم کیلومتر از شبکه انتقال برق در این منطقه تخریب شده است و با توجه به اینکه این منطقه همواره دچار آسیب می شود، احتمال جا به جایی خط وجود دارد و تا وصل شدن خط برق دو ژنراتور برق به منطقه اعزام کرده ایم.

حسین موسی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به وقوع سیلاب در روستای حرمک گفت: با توجه به بارندگی رخ داده در منطقه، این بارندگی در مناطق کوهستانی به روستای حرمک رسید که متأسفانه با وقوع این حادثه شش نفر از نیروهای اداره برق را از دست دادیم.

بخشدار گلباف افزود: با فروکش کردن سیل، مجموعه های مختلف در زمینه امداد رسانی ورود کردند و به کمک عوامل اجرایی توانستیم مسیر مسدود شده را به صورت موقت بازگشایی کنیم.

تامین  موقتی برق مناطق آسیب دیده با دیزل های برق

وی با بیان اینکه خسارت بسیار هنگفتی وارد شده است که اداره کل راهداری باید میزان خسارت را ارزیابی کند؛ چرا که حدود ۱۰ کیلومتر راه اصلا وجود ندارد، ابراز کرد: ۱۰۰ تیر برق شکسته شده است و به منظور تأمین برق منطقه آسیب دیده دو دیزل برق به دو روستا حرمک و نسک اعزام شده است.

موسی پور با اشاره به اینکه خطوط فیبر نوری روستای حرمک به دلیل سیلاب از بین رفته است، اظهار کرد: در این زمینه با مرکز فناوری اطلاعات استانداری کرمان صحبت شده  که امروز تیم مربوطه برای برطرف کردن مشکل حضور پیدا خواهد کرد.

بخشدار گلباف خاطر نشان کرد: ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستای کشیت در گل و لای قرار گرفته و محصولات یونجه، پیاز و سیر منطقه آسیب دیده است و نیروهای جهاد کشاورزی برای برآورد خسارت های حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true