×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به خروج نیروهای امارات از یمن گفت: همان گونه که پیش بینی می شد، امارات نیر همچون سایر کشورهایی که عربستان سعودی را در جنگ با یمن همراهی می کردند، بسیار دیر این کشور را در صحنه جنگ با یمن تنها و به نوعی می توان گفت از صحنه جنگ با یمن فرار کرد.

وی با تأکید بر اینکه آمار تلفاتی که مقامات اماراتی ارائه می دهند بسیار کمتر از آن چیزی است که در واقعیت اتفاق افتاده است، تصریح کرد: امارات مزدورانی را نیز در کشورهای مختلف در اختیار داشته است که تعدادی از آنان هم کشته شده اند؛ اما مهمتر از آن تلفات، خسارات و ضرباتی است که امارات به مردم مظلوم یمن وارد کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: طی پنج سال گذشته شاید بیش از هزاران نفر از مردم یمن به وسیله اماراتی ها و مزدوران آنان به شهادت رسیدند و برخی دیگر مجروح و همچنین بسیاری از مردم یمن به دلیل حضور امارات آواره شده اند که طبیعتا این آمار می تواند نشان روشن و سند معتبری مبنی بر اینکه امارات یک جنایتکار جنگی بزرگ در صحنه جنگ یمن بوده، باشد.

قنادباشی با تأکید بر اینکه امارات باید تحت تعقیب سازمان ها و دادگاه های بین المللی قرار گیرد، ابراز کرد: خروج امارات از یمن اعتراف به ضعف و ناتوانی خود و اذعان به قدرت و توانمندی های نظامی انصارالله است و این اقدام اماراتی ها در واقع فرار از پیگرد و تحقیقات بین المللی است.

وی افزود: در این عرصه کشورهای مستقل و مجامع ذیربط نباید ساکت باشند و باید در این راستا به جنایاتی که نسبت به یمن صورت گرفته، رسیدگی شود و مجازات کسانی که تجاوز نظامی به یمن را طی پنج سال گذشته داشته اند باید عملی و اجرائی شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تدکید کرد: امارات شریک جرم عربستان نسبت به تخریب زیر ساخت های کشور یمن، نسبت به جلوگیری از برنامه های اقتصادی این کشور، جلوگیری از حرکت یمن به سوی اقتصاد برتر و ساختار سیاسی و شریک جرم عربستان در ایجاد اختلافات داخلی یمن بوده است.

قنادباشی گفت: بر اساس موازین بین المللی امارات نسبت به جنگ علیه یمن و خساراتی که به این کشور وارد شده است، باید غرامت پرداخت کند و عدم پرداخت غرامت نیز فرار دیگر امارات محسوب می شود.

وی اظهار کرد: به هر ترتیب آنچه که برای مردم یمن اتفاق افتاده است نشانه امیدواری نسبت به پیروزی بر عربستان سعودی نیز تلقی می شود چرا که عربستان در صحنه سیاسی در جنگ با یمن تنها شده و متحدین این کشور یکی پس از دیگری صحنه را ترک کرده اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه امیدواری یمنی ها، توانمندی و قدرت دفاعی آنان را افزایش خواهد داد، ابراز کرد: به همین تناسب روحیه و توانمندی نیروهای عربستان سعودی نیز در صحنه نبرد با یمن تضعیف خواهد شد و به طور یقین به زودی باید شاهد فرار عربستان و پایان جنگ در یمن باشیم.

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: متجاوزین در جنگ پنج ساله علیه یمن نه تنها به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده اند، بلکه متزلزل شده اند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true