×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان گفت: درباره ایشان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فرمودند” اللَّهُمَّ اشْهَدْ عَلى‏ هؤُلاءِ الْقَوْمِ، فَقَدْ بَرَزَ إِلَیْهِمْ غُلامٌ اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ مُحَمَّدٍ صلى الله علیه و آله  خدایا! بر این گروه ستمگر گواه باش که اینک جوانى به مبارزه با آنان مى‌‏رود که از نظر صورت و سیرت و گفتار، شبیه‏‌ترین مردم به رسول تو، حضرت محمّد صلى الله علیه و آله است”.

استاد درس خارج فقه در کرمان افزود: فرموده سیدالشهدا علیه السلام نشان می دهد که عظمت حضرت علی اکبر علیه السلام و جایگاه ایشان نزد امام حسین علیه السلام به دلیل شباهت حضرت علی اکبر علیه السلام به پیامبر اسلام(ص) بوده است.

وی بیان کرد: آنچه که می تواند برای جوان امروز ما الگو باشد این است که شباهت خود را به پیامبر اکرم(ص) بیشتر کند؛ آنان می توانند در گفتار،رفتار، اخلاق خود را به پیامبر اسلام(ص) نزدیک کنند؛ چرا که بنا به فرموده قرآن کریم پیامبر(ص) اسوه حسنه، نمونه و الگو بسیار خوبی است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) برای ما در عرصه های جهاد، خستگی ناپذیری، عبادت، صداقت، مدارا کردن با مردم، رسیدگی به محرومین، جنگ و جهاد با دشمنان اسلام، هجرت و رها کردن زندگی و خانه برای خداوند، تعلیم و …. الگوی بسیار مناسبی هستند.

این استاد درس خارج فقه در کرمان با تأکید بر موارد فوق ابراز کرد: بسیار مناسب است که جوانان نیز ملاک ها و معیارهای زندگی پیامبر را به دست آورند و آنان را در زندگی خود و متناسب با شرایط به کار گیرند.

وی گفت: اگر در زمان پیامبر اکرم(ص) جهاد با اسب و شمشیر بوده است، امروز جهاد در عرصه نظامی و موشکی، کمک رسانی در زمان وقوع بلایای طبیعی و هم اکنون جهاد و دفاع توسط مدافعان سلامت انجام می شود؛ این موارد جهاد و کمک رسانی است که همگان باید از پیامبر اکرم(ص) درس بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه ماه شعبان، ماه پیامبر اکرم(ص) است، عنوان کرد: در شرایط کنونی کشورمان نیاز به پیشرفت های علمی دارد و در گام دوم انقلاب نیز باید سرعت پیشرفت علمی خود را بالا ببریم و جوانان ما در این صحنه و در دیگر صحنه ها همچون مبارزه با استکبار باید خوش بدرخشند چرا که آنان نقش بسیار سازنده ای دارند.

این استاد درس خارج از فقه در کرمان اظهار کرد: جوانان باید در زمینه تعاون اجتماعی که برگرفته از اسلام و خصوصیات رفتاری پیامبر اکرم(ص) اقدام کنند به ویژه آنکه امروزه در سطح کشور دچار شیوع بیماری کرونا شده ایم باید به موضوع تعاون اجتماعی توجه کنیم و از سوی دیگر شاهد هستیم کشورهایی که از تربیت اسلامی فاصله گرفته اند در چه وضعیتی قرار دارند.

وی با تأکید بر وجود تعاون، همدلی و همکاری در بین آحاد ملت و به ویژه جوانان کشورمان گفت: جوانان در صحنه های مختلف در گروه های جهادی، فعالیت های دانش بنیان و … می توانند تلاش کنند و  همچنین خود در زمینه های عبادت، جهاد، تعلیم و تربیت شبیه به پیامبر اکرم(ص) کنند؛ چرا که هر چه شباهت آنان به پیامبر اسلام(ص) بیشتر شود؛ تبعیت جوانان از حضرت علی اکبر علیه السلام بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true