×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بازی های پاراالمپیک نیز بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی پارالمپیک از ۲ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ برگزار می شود و از ۶۳ ورزشکاری که به رقابت های پارالمپیک توکیو اعزام می شوند، ۴ نفر آنها زهرا نعمتی، سینا منشازاده، سعید افروز و منصور پورمیرزایی از جمله ورزشکاران کرمانی حاضر در این دوره از بازی ها هستند.

به گزارش ناب نیوز؛ روز گذشته مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو برگزار شد در این مراسم کاروان ایران با نام «ستارگان ایران زمین» در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ با پرچمداری هانیه رستمیان و صمد نیکخواه بهرامی در جایگاه بیست و یکمین کشور رژه رفت.
بازی های پاراالمپیک نیز بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی پارالمپیک از ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر سال ۲۰۲۱ (۲ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰) برگزار  می شود و بر اساس قرعه کشی انجام شده زهرا نعمتی از جمله کرمانی های حاضر در بازی های پاراالمپیک به همراه نور محمد آرخی به عنوان پرچمداران کاروان سردار دلها، اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، انتخاب شدند.
بنا به گفته میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از ۶۳ ورزشکاری که به رقابت های پارالمپیک توکیو اعزام می شوند، ۴ نفر آنها کرمانی هستند. زهرا نعمتی، سینا منشازاده، سعید افروز و منصور پورمیرزایی از جمله ورزشکاران کرمانی حاضر در این دوره از بازی ها هستند.

زهرا نعمتی متولد دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ در گلباف کرمان است. او عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. گفتنی است نعمتی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است.هم‌چنین، در ۲۹ می ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسم کمیته بین‌المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» شد.
نام زهرا نعمتی به عنوان مدال‌آور طلایی دو دوره پیشین بازی‌های پارالمپیک به چشم می خورد که به نظر می رسد او به دنبال کسب سومین طلای خود از بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ است. گفتنی است کمیته بین‌المللی پارالمپیک اوایل خرداد ماه، آلبوم منتخب ورزشکاران توکیو ۲۰۲۰ را با هدف ایجاد شور و نشاط در میان مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی، رونمایی کرد که در این آلبوم نام زهرا نعمتی در کنار ورزشکارانی از آلمان، کوبا و آمریکا با کسب بیشترین آرا در آلبوم چهره‌های منتخب پارالمپیک ۲۰۲۰ قرار گرفت.

از دیگر ورزشکاران کرمانی حاضر در رقابت های پاراالمپیک می توان به علی سینا منشا زاده اشاره کرد. او از جمله تیراندازان توان یاب کرمانی است که در بازی های پاراالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت می کند.
منشا زاده در مسابقات جهانی پارا تیر و کمان ۲۰۱۹ هلند که با حضور معلولانی از ۹۲ کشور جهان انجام شده بود، شرکت کرد. در این رقابت ها در ماده میکس تیم کامپوند ایران با حضور راضیه شیرمحمدی و علی سینا منشاءزاده در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کره جنوبی با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۶ به پیروزی رسید، تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل اسلواکی با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۰ برتر شد و ضمن صعود به جمع چهار تیم نهایی، موفق به کسب سهمیه پارااُلمپیک ۲۰۲۰ شد.

سعید افروز ورزشکار جیرفتی است که در ورزش دو و میدانی رشته پرتاب نیزه فعالیت می کند. او از دیگر ورزشکاران اعزامی از استان کرمان به مسابقات پاراالمپیک توکیو است. این ورزشکار جیرفتی در مسابقات کسب سهمیه با پرتاب نیزه ای به مسافت ۳۵ متر و ۶۴ سانتیمتر، حضور خود را در رقابت های ۲۰۲۰ توکیو قطعی کرد.

منصور پورمیرزایی قهرمان وزنه بردار پارالمپیکی رفسنجانی است که در این دوره از بازی های پاراالمپیک توکیو نیز حضور دارد و کمیته بین‌المللی پارالمپیک از منصور پورمیرزایی به عنوان یکی از ۱۰ وزنه بردار برتر رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ یاد کرد.
وب سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به حضور این ورزشکار در میان ۱۰ چهره برتر رقابت‌های وزنه‌برداری و با انتشار مطلبی خاطر نشان کرده است:” پورمیرزایی به دنبال گرامی داشت میراث هموطن خود، سیامند رحمان و ادامه مسیر وی در این رشته است. پورمیرزایی با لیفت وزنه ۲۴۹  کیلوگرمی در جام جهانی تایلند ۲۰۲۱ موفق به کسب نشان طلا و نمایش توانمندی‌هایش پیش از برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ شد.
انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true