×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛

مهری پور منعمی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به  تعطیلات نوروز و شیوع بیماری کرونا گفت: با وقوع این مسئله اولین موضوعی که به ذهنم خطور کرد این بود که در این فرصت مناسب می توانم فرهنگ مطالعه را در ابتدا بین اقوام نزدیک خودم ترویج دهم.

نویسنده کتاب حسین پسر غلامحسین با بیان اینکه به منظور مطالعه از کتب نگارش شده توسط خودم شروع کردم، عنوان کرد: تعطیلات نوروز و حضور در منزل به منظور قرنطینگی بهترین فرصت برای مطالعه است؛ چرا که زمانی فرد غرق در کتاب می شود در دنیایی دیگر قرار می گیرد و هیچ کتابی نیست که انسان بگوید این کتاب ارزش خواندن ندارد.

وی ادامه داد: من به عنوان یک نویسنده کتاب های زیادی را خوانده ام حتی اگر کسی کتابی را به عنوان بدترین کتاب معرفی کرده باشد آن را مطالعه کرده ام و از همان کتاب مسائل زیادی را یاد گرفته ام.

پور منعمی با تأکید بر اینکه این ایام بهترین فرصت است که از همه نقصان ها و شکست ها به پیروزی برسیم، تصریح کرد: اگر قرنطینه شدن را شکست به حساب آوریم، می توانیم فرهنگ های جدیدی را در وجود خودمان زنده کنیم و یکی از این فرهنگ ها مطالعه کتاب است.

نویسنده کتاب عطش در کانال ضمن ابراز تأسف از اینکه امروزه تمامی نسل ها وقت خود را با گوشی های هوشمندی می گذرانند، اظهار کرد: در روزهایی که در منزل حضور داریم و قرنطینه هستیم می توانیم با زمان بندی کتب مورد علاقه خود را مورد مطالعه قرار دهیم  و در این ایام بهترین زمان است که فرهنگ مطالعه را دردرون خود نهادینه کنیم.

وی افزود: یکی از بزرگترین مزایای مطالعه کتاب را در خانواده خود شاهد هستم و آن، این است که آن گونه دیگران هراس درگیری بیماری کرونا را دارند؛ خانواده ام به سمت و سوی این مسئله نرفته اند و همه چیز را به خدا سپرده ایم و با مطالعه کتاب میزان استرس خانواده از این بیماری به صفر رسیده است به گونه ای که گاهی اوقات فراموش می کنیم که چنین بیماری وجود دارد.

پور منعمی با اشاره به استفاده از کتب به صورت صوتی و فرمت سند قابل انتقال گفت: من با این شیوه موافق نیستم؛ شاید دسترسی به گوشی به منظور شنیدن کتب و یا مطالعه آنها آسان تر باشد اما استفاده از گوشی های همراه مضراتی را هم به دنبال دارد.

نویسنده کتاب حسین پسر غلامحسین خاطر نشان کرد: سعی کرده ایم که به همان شیوه سنتی کار چاپ کتاب ها را انجام دهیم و از ناشران نیر تمنا دارم که بگذارند فرهنگ مطالعه به همان شیوه قدیمی و به صورت کاغذی خود باقی بماند؛ چرا که دارای آثار مثبت است و انتقال دهنده فرهنگ ما خواهد بود.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true