×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) گفت: اصولا رهبران مذهبی، دینی و الهی نقش بسزایی در تحولات اجتماعی و تاریخی دارند و آنان منشأ دگرگونی و تغییر در جوامع بشری هستند و به ویژه این رهبران توانمندی و ظرفیت ایجاد انقلاب را داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پس از ارتحال پیامبران و شخصیت های کاریزماتیک که وابسته به پیامبران الهی بودند و در راه آنها حرکت کرده اند؛ سخنان و مواضع آنها از سوی طرفداران به شکلی دچار تحریف و تفسیر به رأی دیدگاه شده اند و این مسئله را در قوم بنی اسرائیل، نصرانی و مسیحیت می توان مشاهده کرد.

وی افزود: امام راحل با علم به این مسئله که ممکن است بعد از رحلت ایشان تحریف هایی صورت بگیرد، در وصیت نامه الهی خود این نکته را تأکید کردند که هر مطلب و سخن من به غیر از آنچه که در صدا و سیما ضبط شده و یا در کتبی که توسط دفتر تنظیم و نشر آثار وجود دارد به من نسبت دهند و این مسئله نسبت به افراد، مسائل دینی و انقلابی باشد ، آنها را نپذیرید و این مسائل از نظر من مردود است و قابل قبول نیست.

ترقی بیان کرد: پیش بینی امام راحل نشان می دهد که ایشان این دغدغه را داشتند که پس از رحلتشان برخی از عناصر و جریان هایی که تجدید پذیر می شوند و یا می خواهند از قطار انقلاب پیاده شوند؛ آنان مواضع امام راحل را در قبال مسائل مختلف داخلی و خارجی به مصلحت جریان فکری خود نمی دانند و بر همین اساس به شکلی مواضع امام خمینی(ره) را تحریف می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی تلاش می کنند که خط  امام را در عرصه سیاسی جامعه کمرنگ کنند، تصریح کرد: در دوسال گذشته در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، یکی از محورهای اصلی سخنان مقام معظم رهبری این است که کسانی که سخنان امام راحل را تحریف می کنند به دنبال چه هدفی هستند.

وی اظهار کرد: شاهد هستیم که رهبر فرزانه انقلاب نیز به طور کامل به تحریف سخنان امام خمینی(ره) اشراف دارند که این نوع تحرکات در کشور شکل می گیرد؛ بنابراین این مسئله نیازمند این است که دفتر تنظیم و نشر آثار امام راحل به دست کسانی باشد که به خط، اندیشه، راه و تفکر ایشان پایبند باشند.

ترقی ادامه داد: آنان باید مبانی فلسفی و سیاسی خط امام خمینی(ره) را پذیرفته باشند که متأسفانه افرادی هستند که خط سیاسی امام را قبول ندارند؛ آنان سنگ امام راحل را به سینه می زنند اما جزو گروه واقفیه هستند و در همان دیدگاه خود مانده اند، بدون آنکه به مبانی فکری امام پایبندی لازم را داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: رهبری به عنوان جانشین خلف امام خمینی(ره) در جامعه در جهت تحریف خط، اندیشه و تفکر امام راحل مقابله کنند، متذکر شوند و هشدار دهند و مردم را نسبت به این نوع تحریف ها آگاه سازند که خوشبختانه رهبر حکیم انقلاب در این بارها  تذکر داده اند.

وی گفت: افرادی که دست به تحریف سخنان و مواضع  امام راحل می زنند، کسانی هستند که از ابتدا نیز خط امام را قبول نداشتند و منتها آن زمان جرأت نمی کردند این مسئله را مطرح کنند و امروز سعی می کنند با خاطره و عناوین گوناگون دیگر تحریف را در مواضع امام خمینی(ره) جاری و ساری کنند تا شاید پشتوانه نظری برای رفتارهای خلاف مسیر انقلاب خود بتوانند پیدا کنند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true