×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگارما؛ با اشاره به سالروز ابلاغ پیام امام خمینی(ره) به گورباچف در ۱۱ دی ماه سال ۱۳۶۷ گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تئوری ها و نظریه های انقلابی که توسط مارکسیست ها و کمونیست ها علیه استکبار جهانی مطرح می شد رنگ باخت و پرچم مبارزه با امپرالیسم آمریکا و استکبار جهانی به دست انقلاب اسلامی افتاد.

وی ادامه داد: به دنبال آن ما شاهد افت جایگاه شوروی در معادلات و محاسبات جهانی بودیم و حضرت امام راحل با توجه به فقدان نوآوری در اندیشه و تفکر مارکسیست و کمونیست در جهان و از دست دادن پرچم مبارزه با استکبار جهانی توسط این کشور با ارسال پیام خود به شوروی پیش بینی کردند که شوروی در شرایط کنونی جهان و با پدید آمدن انقلاب اسلامی اگر به فکر بازنگری در مبانی فکری و سیاسی خود نباشد، از هم فرو خواهد پاشید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: پیش بینی امام خمینی(ره) همراه با یک پیشنهاد بود که به جای آنکه شوروی به سمت سرمایه داری و آمریکا تمایل پیدا کند به سمت اسلام و تفکر اسلامی گرایش پیدا کند و اینکه این دولت بداند که تنها راه نجات ملت شوروی و روسیه استفاده و تکیه بر ایدئولوژی مبتنی بر خداست و با پذیرش نقش خداوند و خالق هستی در سرنوشت انسان ها می تواند مجد، عظمت و قدرت قبلی خود را حفظ کند.

ترقی با بیان اینکه نامه امام راحل به گورباچف شبیه نامه های پیامبر اسلام(ص) به سران قدرت ها بود، تصریح کرد: نامه امام خمینی (ره) دعوت شوروی و سران این کشور به اسلام، انقلاب اسلامی و دور شدن از تفکرات لیبرالیستی و لیبرال دموکراسی غرب بود برای نجات خودشان بود.

وی اظهار کرد: متأسفانه سران شوروی و به ویژه گورباچف تصور می کردند که با گرایش و اعتماد به غرب می توانند یکپارچگی و انسجام اتحادیه جماهیر شوروی را حفظ کنند؛ در حالی که با تمایل به غرب مسیر غلط و اشتباهی را طی و به سفارش امام راحل توجه نکردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آمریکا هم در این شرایط توانست با تزریق تفکرات و فرهنگ غربی به کشور شوروی، زمینه فرو پاشی اتحادیه جماهیر شوروی را فراهم کردند و تنها روسیه باقی باقی ماند و بقیه کشورها از ساختار اتحادیه جماهیر شوروی خارج شدند.

ترقی با اشاره به اینکه از بین رفتن یکپارچگی اتحادیه جماهیر شوروی در اثر عدم توجه به توصیه های امام راحل بوده است، گفت: به نظر می رسد که روسیه با ریاست جمهوری پوتین به توصیه های امام خمینی (ره) توجه می کند.

وی عنوان کرد: روسیه متوجه شده است که گرایش به آمریکا به قدرت و عظمت سوریه ضربه می زند؛ بنابراین پوتین سعی می کند رویکرد خود را به گونه ای اتخاذ کند که هم جدیت با استکبار جهانی را حفظ کند و اتحاد خود را با جمهوری اسلامی ایران بتواند گسترش دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: آثار و تبعات نامه امام راحل به گورباچف امروز در روابط استراتژیک ایران و روسیه تبلور پیدا کرده است و تجلی این آثار ما را در وحدت نظامی و استراتژیک در مقابله با داعش، حمایت از سوریه و ماهنور مشترک بین کشورهای ایران، روسیه و چین شاهد هستیم.

تهیه وتنظیم: سیروئی نژاد

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true