×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز، به نقل ازخبرنگار تسنیم؛ حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان اظهار داشت: با وجود تعطیلات نوروزی اما مساجد استان کرمان از حدود ۱۰ روز پیش به استقبال این ماه مبارک رفتند و کار غبارروبی مساجد به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ و روحانی برای مساجد استان در ماه رمضان را پیگیری کردیم گفت: تعدادی مبلغ استانی که درخواست اعزام داشتند و تعدادی مبلغ که از قم به استان آمدند در ماه رمضان به مساجدی که نیاز به روحانی و امام جماعت داشته باشند اعزام می‌شود.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز دغدغه مقام معظم رهبری و نیاز جامعه جهاد تبیین است افزود: اولویت کاری طلاب و روحانیون اعزامی ماه رمضان به مساجد جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای بهره‌گیری بهتر از ماه رمضان در مساجد برنامه‌ریزی شده است خاطر‌نشان کرد: ستاد رمضان سازمان تبلیغات اسلامی از قبل از سال در استان تشکیل شده و تاکنون چندین جلسه نیز برگزار کرده است.

حقانی از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در شب‌های ماه رمضان در اکثر مساجد استان کرمان خبر داد و گفت: آیین جمع‌خوانی قرآن کریم نیز در تعدادی از مساجد محوری شهر کرمان و بسته به نیاز در مساجد شهرستانی و روستایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

علمای اهل سنت خراسان شمالی: تابع نظر رهبر معظم انقلاب هستیم/ یکشنبه اول ماه مبارک رمضان است

آیت‌الله خاتمی: رمضان ماه مهرورزی ویژه خداوند با بندگان است

وی با بیان اینکه در ستاد رمضان سازمان تبلیغات اسلامی بر برگزاری محافل انس با قرآن به‌ویژه محافل خانگی انس با قرآن کریم تاکید شده است تصریح کرد: هدف بهره‌گیری حداکثری از مفاهیم قرآنی و مانوس شدن با کلام خدا و پیاده کردن آن در امور زندگی در ماه رمضان است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: همایش روحانیون و مبلغین در ماه رمضان در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود و در این همایش‌ها توصیه‌های لازم برای تبلیغ دین و روش‌های مختلف بسته به نیاز امروز جامعه معرفی و تبادل نظر می‌شود.

وی افزود: در استان کرمان حدود سه هزار و ۷۰۰ مسجد داریم که بیشتر آنها مساجد روستایی است که در به مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان و ماه‌های محرم و صفر فعال می‌شوند و برنامه‌های فرهنگی مذهبی دارند.

حقانی خاطر‌نشان کرد: در شهرستان کرمان حدود دویست مسجد وجود دارد که با تقسیم‌بندی شهر کرمان به ۱۴ منطقه مساجد محوری مشخص و ویژه برنامه‌هایی در آنها در تمام مناسبت‌ها از جمله ماه رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true