×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: رژیم سعودی همانند استکبار جهانی در منطقه به بن بست رسیده است و چنانچه رویکرد رژیم آل سعود تغییر کند و به سمت جامعه اسلامی بیاید و در جهت منافع جامعه اسلامی و نه استکبار و صهیونیسم گام بردارند، در آن زمان این رژیم بقا و دوام خواهد داشت.

 

 

به گزارش ناب نیوز؛ محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص اقدامات رژیم آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ما با این رژیم به دلیل موضع‌گیری‌های خصمانه و حمایت از داعش قطع شده است؛ فلذا با فضای سرد ایجاد شده رابطه خاص دیپلماتیک بین ایران و آل سعود ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم آل سعود سر عقل آمده و به قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران پی ببرد، ابراز کرد: بر اساس رصدهای فضای دیپلماتیک احساس می شود که این رژیم تصمیم بر تجدید نظر در نگاه خصمانه و افراطی خود دارد؛ همان گونه که در این راستا شاهد سخنان سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل در خصوص مذاکره و ایجاد ارتباط مستقیم با جمهوری اسلامی ایران بوده ایم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است؛ در حالی که آل سعود قدرت خواه رژیمی وابسته به آمریکا است و ما این رژیم را پوشالی می دانیم و چنانچه حمایت آمریکا از این دولت برداشته شود، عربستان سعودی سقوط خواهد کرد.

زاهدی عنوان کرد: چنانچه رویکرد رژیم آل سعود تغییر کند و به سمت جامعه اسلامی بیاید و در جهت منافع جامعه اسلامی و نه استکبار و صهیونیسم گام بردارند، در آن زمان این رژیم بقا و دوام خواهد داشت و در این شرایط ما می توانیم در خصوص مسئله فاجعه و شهدای منا پیگیری کاملا قانونی، بین المللی و اسلامی داشته باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه رژیم سعودی همانند استکبار جهانی در منطقه به بن بست رسیده است، تصریح کرد: این دولت بیش از چهار سال است که جنگ علیه مردم یمن را آغاز کرده است و قرار بود ظرف مدت یک ماه این منطقه را اشغال کند؛ اما شاهد هستیم بعد از این مدت عربستان سعودی هیچ گونه دستاورد نظامی و سرزمینی به دست نیاورده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از منظر بین المللی رژیم آل سعود افول کرده است و همگان این دولت را به عنوان رژیمی کودک کش می شناسند که البته این مسائل به ضرر این کشور است.

وی با بیان اینکه آل سعود تلاش کرد تا جمهوری اسلامی ایران در منطقه اقتدارش کمتر شود در حالی که اقدامات این دولت نتجه عکس داد، اذعان کرد: عربستان سعودی شکست های بسیاری را همانند اربابش آمریکا متحمل شده است و اگر بر سر عقل آید به این جمع بندی خواهد رسید که راهی جز آمدن سمت جمهوری اسلامی ایران ندارد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true