×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ در پی وقوع بارندگی  و سیل در جنوب استان کرمان، روز گذشته شهرستان رودبار جنوب و منطقه زهکلوتو روستاهای اطراف آن در محاصره آب قرار گرفته بودند. در گزارش زیر آخرین وضعیت این منطقه را در گفتگو با مسئولان خواهید خواند.

محمود قانعی فر در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در شهرستان رودبار جنوب گفت: اولین اقدام ما در راستای بازگشایی محور رودبار جنوب به سمت زهکلوت بوده که این اقدام انجام شده است و بازگشایی ادامه مسیر از زهکلوت به سمت مرز استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده ایم.

فرماندار شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه برخی از مسیرهای روستایی را باز کرده ایم و نیروهای هلال احمر در حال انجام فعالیت های امدادی هستند، ابراز کرد: امیدواریم ظرف امروز بتوانیم مسیرهای تمامی روستاها را باز کنیم.

وی ادامه داد: برق ۷۰ درصد روستاها وصل شده است و ادامه کار در این زمینه در حال انجام است تا بتوانیم برق تمامی روستاها را تا ساعت ۱۲ امروز وصل کنیم و البته مسئله وصل آب نیز به همین صورت در حال انجام است.

قانعی فر با اشاره به وصل شدن خطوط تلفن همراه و ثابت در منطقه بیان کرد: صبح امروز متوجه شدیم که تلفن همراه در برخی از نقاط به خوبی آنتن نمی دهد که در این زمینه با مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تماس گرفته شده است و مقرر شد تا این مسئله را در دست بررسی قرار دهند تا این مشکل برطرف شود.

فرماندار شهرستان رودبار جنوب با تأکید بر اینکه مسیر ۶۰ درصد روستاها بازگشایی شده است، عنوان کرد: برخی از روستاها در حوزه کوهستان قرار گرفته اند که فعالیت در این منطقه تا دو ساعت آینده به اتمام می رسد.

وی افزود: بخشی از مسیر مربوط به حوزه شهر و به سمت تالاب جازموریان است که به محض فروکش کردن آب رودخانه های فصلی بازگشایی این مسیر را در دستور کار قرار داده ایم.

قانعی فر با بیان اینکه وقوع سیل در رودبار جنوب تلفات جانی نداشته است، اظهار کرد: جلسه ستاد بحران شهرستان روز گذشته با حضور استاندار برگزار شد و بر اساس تقسیم کار برآورد خسارات ریالی انجام خواهد شد.

بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی  در جنوب استان

مسعود جمیلی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان گفت: مسیرهای اصلی که به دلیلی وقوع سیل و بارندگی مسدود شده بودند با اقدامات ترمیمی که در همان لحظات اول انجام شد بازگشایی شدند.

مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ادامه داد: مسیرهایی که امکان بازگشایی وجود نداشت با ایجاد کنار گذر در کنار نقاط خراب به سرعت اصلاح شد.

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته در پایان وقت محورهای اصلی استان بازگشایی شد و محورهای فرعی بسته مانده است که این امر به دلیل وجود آبنما است که با فرو کش کردن آب در این مناطق بازگشایی مسیرهای فرعی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true