×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ علی بهرام نژاد مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه هر زمان که انسان احساس تهدید و به خطر افتاد می کند واکنشی به نام اضطراب از خود نشان می دهد، گفت: بخشی از اضطراب طبیعی است و به بقا آدمی کمک می کند.

وی ادامه داد: اما چنانچه اضطراب از حدی بیشتر شود، رنج ایجاد می کند و منجر به تضعیف سیستم بدن می شود و مقاومت بدن در برابر عفونت ها کم خواهد شد؛ بنابراین اضطراب در حد نرمال، طبیعی است و از حدی بیشتر می تواند مشکل ایجاد کند.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید انجام دهیم که اضطراب از حدی نرمال بیشتر نشود، ابراز کرد: اطلاعات ناقص اولین مسئله ای است که موجب افزایش اضطراب می شود؛ بنابراین باید از افراد و منابعی که اطلاعات دقیق دارند؛ اخبار را کسب کنیم.

بهرام نژاد با اشاره به مطلب فوق افزود: این امر کمک می کند تا دید واقع بینانه در مورد مسائل مد نظر پیدا کنیم و این موضوع می تواند اضطراب طبیعی به وجود آورد.

وی تأکید کرد: امروزه شبکه های اجتماعی کمک کننده هستند؛ اما متأسفانه گردش اطلاعات و شایعات در آنها زیاد است و این مسئله یکی از مشکلات دنیای امروز است؛ فلذا یکی از راه هایی که می تواند به کاهش اضطراب در افراد کمک کند این است که به دنبال اطلاعات دقیق باشند.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد: اطلاعات دقیق را از منابع معتبر وزارت بهداشت و سخنگوی این وزارت خانه و از طریق صدا و سیما می تواند پیگیری کرد و هیچ منبع دیگری قابل قبول نیست.

بهرام نژاد رعایت مراقبت های فردی را نکته مهم دیگر دانست و بیان کرد: بر اساس دستور العمل ها باید فاصله گذاری های اجتماعی صورت گیرد و بهداشت فردی رعایت شود؛ این مسئله موجب می شود که اضطراب و استرس کم شود.

وی با بیان اینکه بازنشر اطلاعات و اخبار غلط مانند ویروس عمل می کند و اضطراب را در جامعه افزایش می دهد، عنوان کرد: اضطراب و استرس خود مراقبتی را کم می کند؛ بنابراین تمامی افراد باید برای خود تعهدی ایجاد کنند که از باز نشر اخباری که مطمئن نیستند جلوگیری کنند.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه یکی از راه های پیشگیری از بیماری و کاهش استرس ماندن طولانی تر در منزل است، تصریح کرد: افراد در منزل حتما فعال و تحرک داشته باشند؛ آنان می توانند در ورزش کنند و در فضاهایی که جمعیتی وجود ندارد می توانند حضور پیدا کنند و این مسائل بسیار می تواند به افراد کمک کند.

بهرام نژاد ادامه داد: افراد خود را به مدت طولانی در منازل حبس نکنند و با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی با اطرافیان خود ارتباط برقرار و راجع به نگرانی های خود صحبت و تبادل نظر کنند؛ البته باید اطمینان داشته باشند که فرد مقابل اضطراب ایجاد نمی کند.

وی افزود: چنانچه فرد احساس می کند تحت فشار بسیار زیاد و خارج از توان او است باید به پزشک روانشناس مراجعه کند که در این راستا توصیه می شود به مراکز جامع ما در هر محله بروند تا بتوانند از خدمات استفاده کنند.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه افراد از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند، خاطر نشان کرد: در خصوص کودکان نیز والدین از جدایی های غیر ضروری خودداری و بیشترین وقت را با آنها سپری کنند؛ همچنین با تماشای فیلم و بازی کردن می توان استرس کودکان را کم کرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true