×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ توسعه تجهیزات دفاعی، نظامی و تسلیحاتی با تکیه بر توان داخل به یکی از مهمترین مسائل کشورها تبدیل شده است و در این بین کشورهای ابر قدرت با تحریم های متعدد تلاش می کنند که این مهم فقط در انحصار فعالیت خود باشد. پنجشنبه هشتم خرداد ماه شاهد مراسم تحویل شناورهای تندرو به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی بودیم و این مسئله نشان می دهد که گام های مهمی در راستای تقویت بنیه دفاعی همچون گذشته از سوی نیروهای مسلح برداشته شده است.

ایران به سمت استراتژی دفاعی و مقابله با تهدیدات خارجی حرکت می کند

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار ما؛ گفت: تأثیر فعالیت های نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران در رونمایی چند موشک و همچنین پرتاب ماهواره نور نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به سمت استراتژی دفاعی و مقابله با تهدیدات خارجی حرکت می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تجربه جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته نشان داد که دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی درصدد تضعیف و تهاجم به ایران هستند و اگر ایران ضعیف شود به سرنوشت عراق در دوران صدام و محمد قذافی دچار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه تقابل تهدیدات خارجی، تقویت بنیه دفاعی ایران است، عنوان کرد: بنیه دفاعی موجب می شود که آمریکا نتواند اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد.

هانی زاده بیان کرد: پس  از ترور دردناک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و شهید ابوالمهدی المهندس، جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده ای از رهگذر شلیک موشک به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق داد و این یک هشدار جدی برای آمریکا بود.

نیروهای مسلح باید در اندیشه تقویت بنیه دفاعی در برابر هژمونی آمریکا باشد

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مسئله ارسال پنج فروند کشتی حامل سوخت برای ونزوئلا و ناتوانی آمریکا در توقیف این کشتی ها نشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس سپاه پاسدارن و نیروهای مسلح باید در اندیشه تقویت بنیه دفاعی ایران در برابر تجاوزات و هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند و در غیر اینصورت خطراتی متوجه ملت ایران خواهد شد.

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه تحویل شناورهای تندور به سپاه پاسدارن موجب افتخار ملت ایران است، گفت: دستیابی به ضروری ترین ابزار و تجهیزات در عرصه تسلیحات و فضا نیازمند پیشرفت قابل ملاحظه ای است تا بتوانیم اهداف عالیه خود را تأمین کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اکثریت کشورها در جهان تلاش می کنند تا در حد توان خود در عرصه فضا و تسلیحات پیشرفت داشته باشند، ابراز کرد: نگاهی گذرا به طرح های تسلیحاتی و فضایی کشورهای بزرگ این واقعیت را به ما نشان می دهد که چنانچه در عرصه تجهیزات نظامی و فضا کوتاه آئیم، در ابتدای امر امنیت ما در معرض خطر قرار خواهد گرفت و توانایی تحقق اهدافمان را در عرصه منافع ملی از دست می دهیم.

پیشرفت در عرصه فضا و تسلیحات از انحصار ابرقدرت ها خارج شده است

وی ادامه داد: آنچه که سپاه پاسداران انجام داد گامی دیگر در جهت بالا بردن قدرت دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران  است که می تواند دشمنان را نه تنها در عرصه تهاجم بلکه در عرصه تهدید باز دارد؛ در واقع شرایطی به وجود آورده است که هیچ دشمنی جرأت ضربه زدن به  جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

قنادباشی با تأکید بر اینکه امروز پیشرفت در عرصه فضا و تسلیحات در اختیار ابر قدرت ها نیست و این مسئله از انحصار ابرقدرت ها خارج شده است، اظهار کرد: کشورهایی مانند هند و پاکستان امروز ماهواره به فضا می فرستند و هر دو این کشورها دارای موشک دور برد هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ما باید به تناسب شرایط، توانایی موشکی و دفاعی کشور خود را بالا ببریم و اقدامات اخیر نیروهیا مسلح و سپاه پاسداران نشان داد که ما به رغم تحریم ها و بدون کمک خارجی می توانیم نیازمندی های خود را تأمین کنیم.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true