×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

معین افضلی گفت: تأسیسات گردشگری که در بازرسی ها بهلحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی از صد، نمره بالای نود را می گرفتند، نشان سلامت به آنها اهدا می کردیم؛ تا با این اقدام گردشگران از پروتکل بهداشتی آن تأسیسات اطمینان داشته باشند.

به گزارش ناب نیوز؛ معین افضلی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در رابطه مسافرتهای نوروزی در ایام کرونایی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و شعار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اولویت حفظ سلامت گردشگران احتمالی و سلامت جامعه میزبان در تعطیلات نوروز مد نظر بود و بر همین اساس در خصوص سفر به استان تبلیغاتی را انجام نداده بودیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمان ادامه داد: در سال های گذشته در ستاد هماهنگی خدمات سفر بخش بازاریابی و تبلیغات داشتیم که قبل از نوروز فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام می دادیم و استان ها بر اساس ظرفیت خود گردشگر می پذیرفتند؛ اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا رویکرد متفاوت بود.

اماکن گردشگری با رعایت ۹۰درصدی پروتکل های بهداشتی نشان سلامت گرفتند

وی با بیان اینکه تأکید ما در تعطیلات امسال بر بازرسی و نظارت بود، ابراز کرد: تأسیسات گردشگری که زیر مجموعه میراث فرهنگی هستند تقریبا پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و این اماکن، امن تر هستند و ما در یک سال گذشته ابتکاری را انجام داده ایم و آن این است که تأسیساتی که از صد، نمره بالای نود را می گرفتند، نشان سلامت به آنها اهدا می کردیم؛ تا با این اقدام گردشگران از پروتکل بهداشتی آن تأسیسات اطمینان داشته باشند.

افضلی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۲۷ تیم بازرسی متشکل از ۶۰ بازرس در سطح استان تأسیسات گردشگری را مورد نظارت و بازرسی قرار داده اند، اظهار کرد: در این ایام موارد تذکر، اخطار و تشویق را نیز داشته ایم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمان در خصوص آمار حضور گردشگران در سطح استان گفت: امسال در موزه ها حدود ۸۵ هزار بلیط به فروش رفته است و در زمینه جاذبه های طبیعی نیز بر اساس آمار تردد جاده ای، حدود ۲۷۹ هزار نفر از جاذبه های طبیعی ما بازدید کرده و ۲۳ هزار نفر در سطح استان از واحدها اقامتی استفاده کرده اند.

وی با اشاره به وجود ۳۲۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خاطر نشان کرد: باغ شاهزاده ماهان به دلیل مسافت کم این اثر تاریخی با مرکز استان همواره بازدید کننده بیشتری دارد؛ اما چنانچه بر اساس ترددهای جاده ای بخواهیم حضور گردشگران را مورد ارزیابی قرار دهیم، کلوت های شهداد بیشترین بازدید کننده را در ایام نوروز در لیست جاذبه های ما دارد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true