×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

محمد مهدی زاهدی با تأکید بر اینکه تولید موجب اقتدار ما در حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی خواهد شد، گفت: پشتیبانی نهادهای دولتی در راستای تبیین شعار سال نیاز است و در این زمینه وزارت خانه های صمت، کشاوری و نیرو باید پای کار بیایند و از تولید پشتیبانی کنند.

به گزارش ناب نیوز؛ محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» گفت: نامگذاری شعار سال نشان می دهد که رهبر فرزانه انقلاب هنوز دغدغه جهش تولید را دارند و این مسئله به نقطه مطلوب خود نرسیده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال به صراحت اعلام کردند این بود که برخی موانع مانند قاچاق کالا و برخی قوانینی که احتمالا اجازه بدهد کالاهایی وارد کشور شوند علی رغم آنکه در داخل تولید می شود، وجود دارد؛ همچنین برخی مواقع بن بست هایی توسط دستگاه های اجرایی ایجاد می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم بانکی نیز در این راستا مناسب پای کار نیامده اند، عنوان کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی باید متکی به داخل و استقلال اقتصادی خود را داشته باشیم تا بتوانیم نیازهای اساسی خود را تأمین کنیم تا تحریم ها بر ما اثری نداشته باشد و در نهایت خود ما کشور صادر کننده کالا باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید موجب اقتدار ما در حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی خواهد شد، ابراز کرد: در زمینه پشتیبانی، تمام کشور باید بسیج شوند که در این زمینه برخی مواقع دست قانون گذار است تا قوانین حمایتی را ارائه دهد و در برخی جاهای دیگر نیز قوه قضائیه باید به منظور مقابله با کسانی که مانع ایجاد می کنند، حضور پیدا کند.

زاهدی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید با باندهای قاچاق کالا به عنوان اخلال گر نظام اقتصادی برخورد کند، اظهار کرد: پشتیبانی نهادهای دولتی در راستای تبیین شعار سال نیاز است و در این زمینه وزارت خانه های صمت، کشاوری و نیرو باید پای کار بیایند و از تولید پشتیبانی کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر باید جلوی خام فروشی گرفته شود و به عنوان مثال معادن به جای خام فروشی به سمت تولید کالا و محصولات صنایع پائین و بالا دستی اقدام کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع موانع تولید تصریح کرد: در مجلس قبل قانون رفع موانع تولید را تصویب کردیم؛ اما عملا مشاهده می کنیم که این قانون جامعیت نداشته و نواقصی دارد که باید کامل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های اداری نیز باید بروکراسی که برای گرفتن تسهیلات حمایتی و پشتیبانی ها وجود دارد را برطرف کنند تا در زمینه تولیدات داخل شاهد پیشرفت و ارتقا باشیم.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true