×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ در پی وقوع بارندگی و سیل در استان، چهار شهرستان دچار مشکلات متعدد شده اند؛ در گزارش زیر آخرین وضعیت و اقدامات سپاه استان و نهادهای مختلف را در گفتگو با مسئولان خواهید خواند.

سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثاراالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به وقوع سیل در جنوب  کرمان در خصوص اقدامات سپاه استان گفت: خسارات بسیار زیادی با وقوع سیل به شهرستان های جنوبی استان وارد شده است که در این راستا تمامی گروه های امدادی و دستگاه های متولی کشوری، لشگری و نیروهای مسلح در حال فعالیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین خسارات مربوط به بخش جازموریان رودبار جنوب و بخش مرکزی این شهرستان است، عنوان کرد: با پیگیری فرمانده سپاه ثارالله استان ۱۹ دستگاه مهندسی به منظور ترمیم سیل بندها و باز کردن مسیرهای سیل در حال فعالیت هستند.

سردار مطهری افزود: بسیجیان ناحیه دانشجویی سپاه استان نیز به منظور تخلیه آب منازل به وسیله کف کش ها در حال فعالیت هستند؛ همچنین گردان جنگ نوین لشگر در شهرستان های کهنوج، قلعه گنج و فاریاب ضد عفونی کردن اماکن، منازل، روستاها، پمپ بنزین و …  را در دستور کار خود قرار داده اند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به خدمات گروه های جهادی و هلا احمر در این مناطق تصریح کرد: صبح امروز بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در منطقه زهکلوت با حضور فرمانده سپاه ثارالله و نماینده ولی فقیه در استان به منظور خدمات رسانی به مردم آسیب دیده از وقوع سیل افتتاح شد که گفتنی استتمامی خدمات با رعایت موازین بهداشتی و کرونا انجام می شود.

بازگشایی ۱۴۹ روستایی/ برآورد خسارات ریالی در دست بررسی است

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در استان گفت: بیشترین آسیب پذیری در استان کرمان مربوط به چهار شهرستان کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و ریگان بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع سیل اقدامات امدادی و اجرایی به صورت شبانه روزی توسط دستگاه های مختلف، سپاه ثارالله استان، فرمانداری ها، شهرداری ها و نیروی انتظامی انجام شده است.

سعیدی ابراز کرد: از تعداد ۲۲۱ راه روستایی مسدود، ۱۴۹ مسیر باز و ۷۲ راه روستایی دیگر مسدود است؛ همچنین آب ۱۷۸ روستا با توجه به وقع سیل قطع شده بود که با اقدامات انجام شده در حال حاضر تنها ۲۵ روستا بدون آب هستند و برق ۲۱۰ روستا قطع بوده است که با فعالیت های اجرایی انجام شده تنها ۷ روستا بدون برق است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: در حال پیگیری وصل موارد قطعی فوق الذکر هستیم که تا ظهر امروز این کار انجام شود که گفتنی است موارد باقی مانده به دلیل بالا بود آب و سیلابی و باتلاقی بودن مسیرها است چرا که خاک آن منطقه به گونه ای است که با فروکش کردن آب، مسیر به صورت باتلاقی می شود و این امر موجب می گردد که تردد به سختی انجام شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: عملیات امداد رسانی، اسکان موقت، توزیع اقلام معیشتی و غذایی کماکان ادامه داد و دستگاه های خدمت رسان در حال فعالیت هستند؛ همچنین راهداری جنوب معابر بسته را باز می کند و یا معبر جدید می زند تا بتوانیم سریعا خدمات زیر بنایی به مناطق بازگشایی شده را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه راه های اصلی محور جنوب باز هستند، گفت: شش راه فرعی بین شهرستان ها وجود دارد که سه مسیر باز  و سه مسیر دیگر به دلیل وجود آبنما و سیلابی شدن مسدود است.

سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: خسارات ریالی برآورده شده در بخش های کشاورزی، راه، مسکن واحدهای شهری، روستایی و تجاری، زیر ساخت های تأسیسات شهری و روستایی، خطوط انتقال و شبکه های توزیع برق و آب، عشایری توسط کارشناسان بر اساس فرم های استاندارد دقیق در دست بررسی است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true