×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

یدالله موحد از استان کرمان به عنوان استانی امنیتی و خط مقدم امنیت کشور یاد کرد و گفت: استان کرمان به عنوان آوردگاه و نبردگاه مبارزه با مواد مخدر، هزینه‌های سنگینی را در راه مبارزه با این پدیده شوم پرداخت کرده و می‌کند.

به گزارش ناب نیوز؛ یدالله موحد در نشست مشترک با روسای سابق و جدید اداره کل زندان‌های استان کرمان از استان کرمان به عنوان استانی امنیتی و خط مقدم امنیت کشور یاد کرد و گفت: استان کرمان به عنوان آوردگاه و نبردگاه مبارزه با مواد مخدر، هزینه‌های سنگینی را در راه مبارزه با این پدیده شوم پرداخت کرده و می‌کند.

وی افزود: بخشی از هزینه‌های استان کرمان در مسیر مبارزه با مواد مخدر در حوزه قضایی و زندان‌ها است و از این رو شرایط زندانیان در استان کرمان با سایر نقاط کشور تفاوت دارد.

موحد با بیان این مطلب که مدیریت زندان‌های استان کرمان کار دشواری است و نیاز به تلاش شبانه روزی دارد، گفت: استان کرمان بنا به اقتضائات خود از جمله گستردگی جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، بافت اجتماعی پیچیده، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه از استان‌های شرقی و غیره، وضعیت متفاوتی در حوزه مدیریت زندان‌ها دارد.

وی با اشاره به این مطلب که رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان‌های این استان از چهره‌های نام آشنا، ارزشی، خدمتگزار به نظام و آرمان‌های شهدا، خدوم و توانمند هستند، تاکید کرد: در دوره مدیریت مدیرکل زندان‌های استان کرمان، گام‌های بزرگی برای بهبود وضعیت زندان‌های این استان برداشته شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر تلاش برای تحقق اهداف و ماموریت‌های قوه قضاییه در چارچوب سند تحول قضایی در دوره مدیریتی جدید اداره کل زندان‌های استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی با هدف خدمت به جامعه و نظام اسلامی، همراه مجموعه زندان‌ها است و باید در قالب یک تیم منسج، هماهنگ و مسلط بر اوضاع در مسیر پیشبرد اهداف کار کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به پهناور بودن استان کرمان، باید مجموعه‌ها و ظرفیت‌های مختلف به کار گرفته شود تا کار به خوبی پیش رود و در مسیر اجرای سیاست‌های کلی قوه قضاییه همراه و هنگام با سایر استان‌های کشور حرکت کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹، تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از ورود این ویروس به بند‌های بسته زندان‌های استان کرمان انجام شد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها و دستگاه قضایی تاکنون موردی از ورود این ویروس به زندان‌های استان وجود نداشته است و با این اقدام برای توسعه امنیت زندان‌ها نیز حرکت شده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای آزادی زندانیان آبرومند و نیازمند، عنوان کرد: در حوزه آزادسازی زندانیان از هفته بسیج تا سالروز شهادت سردار سلیمانی با همراهی فرمانده سپاه ثارالله و پیگیری‌های مدیرکل زندان‌ها و ستاد دیه، زمینه آزادی بالغ بر ۱۳۸ نفر از زندان‌های استان کرمان فراهم شد و در مراحل بعدی اجرای این طرح نیز مددجویان زیادی از زندان‌های استان آزاد شده اند.

موحد بیان کرد: برای نخستین بار در سطح کشور، زمینه جلب همکاری شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان با سازمان زندان‌ها و ستاد دیه، به منظور ایجاد زمینه آزادی محکومان جرایم غیرعمد و مالی فراهم شده است.

وی نتایج حاصل شده در پیشبرد امور زندان‌ها و کمک به زندانیان را نتیجه اراده جمعی و کار تیمی دانست و گفت: ایجاد هیئت‌های حل اختلاف برای آزادی زندانیان نیز کار بزرگی بوده که در استان کرمان محقق شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه راهبرد اصلی سند تحول قضایی، اصلاح و تربیت مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های مدنی است می‌توان گفت که زندان‌های استان کرمان قبل از ابلاغ سند تحول قضایی، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته اند و نمونه‌ای از این اقدامات، ورود هیئت‌های مذهبی در زندان‌ها و عزاداری‌های ماه‌های محرم بوده است.

وی  با اشاره به اینکه معطل ماندن ظرفیت‌ها پذیرفتنی نیست، گفت: باید از ظرفیت‌های حاکمیتی برای تحقق اهداف قوه قضاییه در مسیر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده حداقلی از ساز و کار زندان، اصلاح و تربیت مددجویان زندان‌ها و حمایت پس از خروج استفاده حداکثری انجام شود.

موحد بر استفاده از تجربیات گذشته در زمینه مدیریت زندان‌های استان نیز تاکید کرد و گفت: اقدامات حوزه حمایت زندانیان، حرفه آموزی، اشتغال و غیره باید در سطح زندان‌های استان کرمان توسعه یابد.

رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان نیز گفت: موفقیت‌های حاصل شده در مجموعه زندان‌ها را حاصل همراهی و پشتیبانی دستگاه قضایی می‌دانیم.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: امید داریم در مقطع خدمتی در استان کرمان ماموریت‌های مورد نظر سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی را به خوبی اجرایی کنیم.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true